Gå til innhold

Fins det en form for GPS-app jeg kan bruke til å merke av teiner?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Jeg skal fiske hummer i år her sør på Østlandet, og som fersk fisker vil jeg holde øye med hva jeg får hvor, så jeg kan bruke det senere. Når de skulle merke av en god fiskeplass tidligere, brukte de jo krysspeiling av landemerker (hvis de ikke var svensker, da skar de et hakk i båtripa...). Men google maps må jo kunne utnyttes. Jeg fikk ideen av et innlegg på Båtplassen. Han som skrev det, brukte en enkel app som heter GetPoint til å merke av stedene han satte teiner, og så navnga han punktene ut fra teinenummeret og noterte i en annen app hvor mye han fikk på hvilken dato. Men vet noen om en app som kan både ta pelingen, la meg notere hva jeg har fått der, på hvilket agn og dessuten senere framstille det som statistisk? Det ville vært skikkelig kult å ha full kontroll! Det fins selvsagt ikke apper for teinefiske, men en eller annen form for samkjøring mellom Google Maps og statistikk på GPS-punkter fins det kanskje?

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gregacucnik.fishingpoints&hl=no

Prøv den?

Det finnes også kartplottere med dedikerte funksjoner til dette.

Eventuelt kan du kjøpe fysiske kart(trenger ikke å være dyrt) og merke av hvor du satt de + antall hummer, samt føre statistikk i en loggbok.

Uten å ha prøvd det, mener jeg at du kan lagre favorittstedene dine i Google Maps, lagret under Google-brukeren din, og dermed skrive inn antall hummer pr/teine i steden for navnet på plassen eller beskrivelsen. Ingen måte å ta ut denne informasjonen å gjøre statistikk automatisk, men det er fort gjort å gjøre ved siden av i en loggbok eller en notat-app.

Eller så kan du være en skikkelig fiskermann og vite om de beste plassene i huet!

Lenke til kommentar

Den så interessant ut, takk! Jeg må se på den. Og når man bikker 50, begynner hukommelsen å bli av type gullfisk... :p

Og den GetPoint, som jeg nevnte over, kan fint lagre plassene, det er bare det med å logge fangsten for hvert sted jeg skulle gjort litt effektivt. Den bruker Google Maps.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Appen til geocaching (f.eks c:geo) lar deg sette waypoints på google maps. De blir værende til du sletter lista. Det blir ikke delt med noen, er bare til egen bruk. Vet ikke hvordan du skulle logget det i appen, mulig det er kommentarfelt for hver waypoint. Ellers finnes sikkert noe bedre for akkurat det.

Prøv å søke på "fishing gps waypoint" ellernoe i app storen. Amerikanere er jo store på fisking i innsjøer og hav, så noen må vel ha laget en app som gjør det du vil.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fishing Points gjør ganske mye av det jeg ønsker, så jeg skal prøve den ut under aktivt fiske noen dager. Ellers takk!

(Og jeg var på den konserten i Drammenshallen som du har som kontobilde - mitt livs beste konsert! "Somewhere Back in Time" var ikke like bra, men ikke langt fra.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...