Smidt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 heisann. har sett foskjellige steder at f.eks. en bil er klippet ut og bakgrunne er utelatt. vi ser bare bilen og kanten på bildet går rundt bilen og følger dens former? henger dere med? noen som vet hvordan jeg kan få dette til? - smidt Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hvilket program bruker du? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Ettersom tittlelen er : "ta ut et objekt" i photoshop vil jeg tippe at han bruker photoshop, just a wild guess ) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) ...fysjameg for en bommert! Vel, hvis bakgrunnen har sånn ca. den samme fargen, kan du bruke magic wand tool eller noe sånt, den vil da "klippe" ut ting som har annerledes farge enn bakgrunnen på bildet (á la sånn blå bakgrunn i f.eks StarWars). Prøv deg også frem med å holde Shift inne mens du eksperimenterer med magic wand tingen... (Du kan forøvrig også prøve Filter > Extract) Endret 12. november 2003 av PiRANhA Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Magnetic lasso tool er også en going.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 polygonal lasso, sinnsyk inn-zooming, nytt punt per 3 pixels og masse tid + tolmodighet er tingen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 polygonal lasso, sinnsyk inn-zooming, nytt punt per 3 pixels og masse tid + tolmodighet er tingen Jo mer nøyaktig du gjør det, jo bedre blir det (seffers). Selv om det kan ta lang tid, er det somregel verdt det. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vil du ha det perfekt, fåre trekker jeg deg at du først lærer deg Pentool Så lage en smooth markering rundt det du skal plippeut: Original bilde Klippet ut Hvis du ser på det original bildet, så er det UTROLIG slitsomt og vanskelig å bruke magic wand tool eller andre... Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 polygonal lasso, sinnsyk inn-zooming, nytt punt per 3 pixels og masse tid + tolmodighet er tingen Det der er bare rett og slett sløsing av tid!!!!! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 polygonal lasso, sinnsyk inn-zooming, nytt punt per 3 pixels og masse tid + tolmodighet er tingen Det der er bare rett og slett sløsing av tid!!!!! ØY, det er metoden jeg foretrekker! Men for guds skyld, jeg bruker da ikke den om jeg skal klippe ut et objekt på mer en 300 x 300 pixels Ellers er det den jeg føler gir meg mest kontroll. Dessuten begynner jeg å bli en racer på det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 En fordel er å gå over kantene etter klippingen med smudge tool. Hold inne shift og gå fra punkt til punkt for å gjøre kantene litt mykere. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hva med å velge BRUSH TOOL også trykker du inn Q ( quickmask) for så å merke det du skal beholde. Når du er ferdig trykker du bare Q igjen, da er alt du har merk valgt + hele bildet Trykk shift+ctrl + i for å invertere og da står du igjen med det du skal ha. Pass på å ikke bruke for stor brush da har den en tendense til å ikke dekke helt. Det er hvordan jeg gjør det. Her er en bedre guide: http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_9.htm Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Konklusjon, det finnes tusen måter å gjøre det på, det er og blir en vanesak Mask-funksjonen vist over her er veldig god, men kan være sinnsykt knotete på enkelte ting. Det gjelder å se det an Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hva med å velge BRUSH TOOL også trykker du inn Q ( quickmask) for så å merke det du skal beholde. Når du er ferdig trykker du bare Q igjen, da er alt du har merk valgt + hele bildet Trykk shift+ctrl + i for å invertere og da står du igjen med det du skal ha. Pass på å ikke bruke for stor brush da har den en tendense til å ikke dekke helt. Det er hvordan jeg gjør det. Her er en bedre guide: http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_9.htm Dette har jeg ikke prøvd, Mener at pen tool gir best resultat, har du et eksempel du har laget eller? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 tjcombo: maskingmetoden er nesten det samme som pentool, eneste forskjellen er at den gir deg muligheten til å ta ut små detaljer OG store/rette kanter + man kan airbrushe. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 tjcombo: maskingmetoden er nesten det samme som pentool, eneste forskjellen er at den gir deg muligheten til å ta ut små detaljer OG store/rette kanter + man kan airbrushe. Ja, men jeg lurer på hvor nøyaktig det kan bli, ingen som har et bide som er redigert med den metoden? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hva med å velge BRUSH TOOL også trykker du inn Q ( quickmask) for så å merke det du skal beholde. Når du er ferdig trykker du bare Q igjen, da er alt du har merk valgt + hele bildet Trykk shift+ctrl + i for å invertere og da står du igjen med det du skal ha. Pass på å ikke bruke for stor brush da har den en tendense til å ikke dekke helt. Det er hvordan jeg gjør det. Her er en bedre guide: http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_9.htm Dette har jeg ikke prøvd, Mener at pen tool gir best resultat, har du et eksempel du har laget eller? http://www.stianweb.com/wallpaper/SierraPaper800.jpg Den sierraen med gløding rundt seg... oppe i venstre hjørne... Men også i logoen på http://www.king-snake.net Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Nøyaktighet kommer jo ann på hvor mye du blåser opp bilder i PS mens du jobber med det og hvor stø du er på hånda. Er jo nesten motsatt av denna penntolen du snakker om men her må du dekke alt du skal ha Dessuten hvis du ikke skal ha noe midt i bilde, f.eks hvis du har tre stk som står ved siden av hverandre men ikke 100% innat så de blir gleppe så tror jeg min er litt bedre. Men nå har ikke jeg testa det med pentool da Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Nøyaktighet kommer jo ann på hvor mye du blåser opp bilder i PS mens du jobber med det og hvor stø du er på hånda. Er jo nesten motsatt av denna penntolen du snakker om men her må du dekke alt du skal ha Dessuten hvis du ikke skal ha noe midt i bilde, f.eks hvis du har tre stk som står ved siden av hverandre men ikke 100% innat så de blir gleppe så tror jeg min er litt bedre. Men nå har ikke jeg testa det med pentool da tviler på det ass, jeg må se før jeg trur på noe som helst! Lenge leve Pen tool! Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Nøyaktighet kommer jo ann på hvor mye du blåser opp bilder i PS mens du jobber med det og hvor stø du er på hånda. Er jo nesten motsatt av denna penntolen du snakker om men her må du dekke alt du skal ha Dessuten hvis du ikke skal ha noe midt i bilde, f.eks hvis du har tre stk som står ved siden av hverandre men ikke 100% innat så de blir gleppe så tror jeg min er litt bedre. Men nå har ikke jeg testa det med pentool da tviler på det ass, jeg må se før jeg trur på noe som helst! Lenge leve Pen tool! Sta eller ? hehe Kan jo bare prøve da veit du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå