Knebba Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Siden jeg just har fått server med mysql, tenkte jeg å lage noe med mysql... men det virket ikke :grine: noen som kan hjelpe? pollen ligger her: http://kenwo.net/poll/form.php linje 3: @ db = mysql_pconnect("localhost", "brukernavn", "passord"); koden til resultat siden ser slik ut: <?php include ("poll1.php"); $ip = $_server[remote_addr]; $sql = "select * from 'kenpoll'"; $result = mysql_query($sql); $nmb_votes = mysql_num_rows($result); echo "<h3>Det er <b>$number_of_vote</b> stemmer</h3>"; $i = 0; $score = 0; While ($i < $nmb_votes) { $score = $score + mysql_result($result, $i, vote); $i++; } echo "<h3> ". number_format($score/$number_of_vote, 1) ."</h3>"; $i = 0; While ($i < $nmb_votes) { if ($ip == mysql_result($result, $i, ip)) { echo "Du har allerede stemt!"; exit; } $i++; } ?> er som sagt første gang jeg prøver ut et mysql script, så helst ikke kom med masse fancy ting :nice: Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 vis innholdet av poll1.php Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 <?php @ db = mysql_pconnect("localhost", "brukernavn", "passord"); if (!$db) { echo "<font color='red'><b>Det virket ikke. prøv igjen. (fikk ikke kontakt med db-en)!</b></font>"; exit; } mysql_select_db("kenpoll", $db); ?> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) det skal være: $db = @mysql_pconnect( [...] Endret 12. november 2003 av Torbjørn Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Bør kanskje være slik: $db = @mysql_pconnect("localhost", "brukernavn", "passord"); Så også at det kanskje manglet noe på resultat siden og, ca linje 3 der: $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; (vet ikke om det går å skrive REMOTE_ADDR og $_SERVER med små bokstaver, pleier med vane å skrive med store bokstaver (Var litt treg med å poste , så Torbjørn fikk svart før meg hehe) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Dette blir ikke riktig: $nmb_votes = mysql_num_rows($result); echo "<h3>Det er <b>$number_of_vote</b> stemmer</h3>"; Bruk $nmb_votes eller $number_of_vote. Dette er vel også feil, tror jeg: $score = $score + mysql_result($result, $i, vote); Det skal være: $score = $score + mysql_result($result, $i, 'vote'); Endret 13. november 2003 av ZoRaC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå