Gjest Slettet-ninBJCsq Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Skal skifte olje på scooteren min, og vil bytte oljefilter samtidig. Etter å ha lett på scooteren, og prøvd å få hjelp av biltema, finner jeg ikke ut noe som helst. Så derfor lurer jeg på om det er noen her som kan hjelpe meg med: * Hvor sitter oljefilteret på en TMS Classic 50? og * Hvilket oljefilter trenger jeg? Endret 24. september 2015 av Slettet-ninBJCsq Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Sikker på at du har et oljefilter i det hele tatt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ninBJCsq Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Sikker på at du har et oljefilter i det hele tatt? Godt spørsmål Jeg regner med at jeg har det, ettersom(såvidt meg bekjent) alle motorer som bruker olje har et rensefilter til olje(?), og det står, i den (hysterisk begrensede) manualen jeg har funnet til denne scooteren: --- "Kontroll av motorolja: Stäng av motorn och vänta ett par minuter innan du kontrollerar oljenivån. Lossa oljepluggen. Kontrollera och rengör oljefiltret. Kontrollera oljenivån på stickan. Fyll ej på mer än till övre markeringen." --- Men det står null om hvor det eventuelle filteret skal befinne seg. Et annet spørsmål er jo også hvorvidt jeg trenger å bytte/rengjøre oljefilteret denne gangen. Scooteren har bare gått 700 km totalt. Hvor lenge varer et oljefilter? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Det er mange mopeder og andre småmaskiner som enten ikke har filter, eller bare har et grovilter som er vaskbart. Om det er filter, bør det absolutt rengjøres/byttes nå ved 700. Etter denne første filterrengjøringen/byttet, kan du normalt kjøre nokså lenge før neste gang. Det er første filterbyttet som er det viktigste. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Et vanlig sted er nede, foran på motoren. Under eksostilkoblinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå