Hkkkooe Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Hei, jeg har veldig lyst til å importere en type rusbrus til Norge, men er usikker på reglene rundt det. Kan det feks være enkelte stoffer i noen rusbrus som kan være ulovlig i Norge? Må næringsinnholdet være på norsk? Hvordan er det med toll? Eller er det noe annet jeg bør være obs på? Takker for svar! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 http://www.toll.no/no/handle-i-utlandet/alkohol-og-tobakkskvote/privat-import-av-alkohol/ http://www.dinside.no/817295/naa-kan-du-bestille-vin-og-sprit Toll vesenet kan sikker gi deg gode nok svar. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Sto ganske mye info i de to linkene, men ja du burde kontakte tollvesenet direkte for å bli sikker. Ellers kan jeg tenke meg at det er litt hensyn som må tas som du nevner. Jeg tviler på at næringsinnholdet må være på norsk, men det må nok være en liste over innhold i alle fall, på norsk eller engelsk, slik at de kan se hva som er i det. Angående stoffer så fins det en uendelig lang liste over stoffer som ikke er lov til å importere til Norge, disse står oppført i narkotikaforskriften. Tviler på at rusbrusen din inneholder noen av disse, men man vet jo aldri, så kan være verdt å ta en titt. Link. (Scroll litt ned) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Er vel ikke noe som er ulovlig å importere til eget bruk, innenfor sunn fornuft Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Alt på listen jeg linket er ulovlig å importere som privatperson, uavhengig av intensjon og mengde Unntaket er om man har resept fra lege i landet hvor det er skaffet (lovlig). Så om f.eks. Kina tillater salg av heroin og du får resept av lege i Kina på det, kan du ta med en måneds forbruk av heroin hjem. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Alt på listen jeg linket er ulovlig å importere som privatperson, uavhengig av intensjon og mengde Unntaket er om man har resept fra lege i landet hvor det er skaffet (lovlig). Så om f.eks. Kina tillater salg av heroin og du får resept av lege i Kina på det, kan du ta med en måneds forbruk av heroin hjem. Feil. Gjelder kun i EØS-området. Les her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå