fixit_InnleggNO Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Sitter også på gjerdet og ser etter ny laptop, noen som aner når skylake for alvor vil gjøre sitt inntog blant laptops? Lenke til kommentar
cikinimey Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Min bærbare pc (GIGABYTE): Vekt 1.7kg 14" HD 1920x1680 i7-4710HQ Intel HD Graphics 4600, Nvidia GeForce GTX860M 16GB ram SSD 256G + HDD 1T Pris: 11000 Batteri tid 4 timer Ut i fra hva jeg allerede har hatt i ca 1 år, så skjønner jeg ikke hvorfor Asus pc'en er spesiell. Asus pc'en hadde bare vært en mindre oppgradering med hakke nyere prosessor, grafikkort, og 1" større skjerm. Men med litt lavere batteritid, mindre SSD, tykkere, tyngere (ubetydelig) og dyrere. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Er din i plastikk eller i aluminium? Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Er din i plastikk eller i aluminium? Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Min bærbare pc (GIGABYTE): Vekt 1.7kg 14" HD 1920x1680 i7-4710HQ Intel HD Graphics 4600, Nvidia GeForce GTX860M 16GB ram SSD 256G + HDD 1T Pris: 11000 Batteri tid 4 timer Ut i fra hva jeg allerede har hatt i ca 1 år, så skjønner jeg ikke hvorfor Asus pc'en er spesiell. Asus pc'en hadde bare vært en mindre oppgradering med hakke nyere prosessor, grafikkort, og 1" større skjerm. Men med litt lavere batteritid, mindre SSD, tykkere, tyngere (ubetydelig) og dyrere. Asus og gigabyte leverer forskjellig kvalitet, det er forskjellen. Gigabyte bruker som BIG1 spør om veldig ofte plastikk. De har svakere konstruksjoner, som er mer utsatt for skade. De har generelt dårligere trackpads, tastatur, høytalere, skjermer osv osv. Til gjengjeld får du dem til en langt bedre pris. Så med Asus betaler du for kvalitet, så er det opp til den enkelte om dette er nødvendig, om det er verdt det osv. Noen vil jo si at den ekstra kvaliteten er å bare betale for ROG-logoen, akkurat som eple på en Mac. Andre vil si at kvaliteten på Asusen er mye bedre, og de aldri kunne tenkt seg en gigabyte maskin, fordi den bare blir ødelagt med en gang. De fleste er nok et sted i midten, på den ene eller andre siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå