Antipop Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Sitter 2 stk. i et nettverk, med Netopia router og hub. No har eg åpna porter i routeren fra pcen min, med min IP. Det som skjer da er at han andre ikkje får opna dei samme portane inn til sin PC. Går det ann å f.eks. sette ein IP sånn at det blir åpna for begge? Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Du må jo spesifisere hvilken IP du åpner til!? Den andre pc'en skal få en IP fra dhcp i netopian,så sjekker du hvilken ip pc2 får og åpner porter til den. hver pc må ha egen ip adresse, vet ikke helt om det var det du mente,litt diffust dette... skal funke greit det Lenke til kommentar
liebermannXCR Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Litt difust ja.... Har du spesifisert "IP området" som ruteren skal dekke? Og etterpå følger du veiledninga til mars001..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Sitter 2 stk. i et nettverk, med Netopia router og hub. No har eg åpna porter i routeren fra pcen min, med min IP. Det som skjer da er at han andre ikkje får opna dei samme portane inn til sin PC. Går det ann å f.eks. sette ein IP sånn at det blir åpna for begge? Hvis jeg skjønner deg rett vil du f.eks videresende port 21 til to PC-er bak routeren, og dette går rett og slett ikke. Velkommen til NAT-h*lvete Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 For å gjøre dette trenger du ha en gjeldende internet IP adresse på begge PC-ene. Det er eneste måten. Ellers kan du kjøre de aktuelle programmene på forskjellige porter på PC-ene og videresende de hver til sin riktige IP adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå