Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter men ingenting vises

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp kjøpt en pc fra komplett. Gamer i30 crazy edition. Da den kom koblet jeg til strøm (skrudd av strømmen med bryter ved strømminntaket, som stod på) og koblet i kabel, hdmi, til skjermen (brukt før) skrudd på igjen strømmen og skrudde på maskinen med bryter foran. Maskinen startet, kunne høre vifter og det blinket i lys foran, men det kom ikke noe opp på skjermen. Byttet til vga og har prøvd å bytte skjerm, men ingenting kommer opp. Koblet i tastatur og mus, som lyser som det skal. Noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt så må du være sikker på at skjermen får strøm og er slått på. Deretter kontrollerer du at skjermen er satt til å ta i mot signaler på HDMI, og ikke DVI (hvit, bred kontakt) eller VGA (blå, smalere kontakt). Det er egen INPUT knapp på skjermen for dette som regel.

Dersom dette ikke fungerer så kontrollerer du at du har koblet til HDMI på rett område på baksiden av kabinettet. Du vil finne en HDMI i området jeg har ringet med grønt, bruk denne. Har du koblet skjemen til HDMI i rødt område så vil det sannsynligvis ikke fungere på grunn av oppsettet da du har et dedikert skjermkort som sender bildet til skjermen.

post-63221-0-71028900-1443038240_thumb.jpg

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...