Gå til innhold

Video-opptak blir ikke lagret.

Anbefalte innlegg

God kveld! 

Jeg har ett Sony a6000 kamera som jeg er ganske fornøyd med. Men jeg fant ut nå at når jeg tar opp video, så blir det ikke lagret på minnekortet. Jeg trykker på "Rec" (egen dedikert knapp) og jeg ser opptaket starter. Jeg trykker den samme knappen for å avslutte opptaket. Det kommer en liten lyd for å vise at opptaket er stoppet. 

Men når jeg tar minnekortet ut av kameraet og inn i Mac´en så er ikke opptaket å finne noe sted. Satte kortet tilbake i kameraet og der var det intet. 

Hva er det som gjør dette og hva kan jeg gjøre med det? 

Takker for innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp! 

Tok en liten test nå. Jeg klarte å se videoen på kameraet, og jeg fant alle de andre videoene jeg trodde var borte. Virker som de ligger i en helt annen meny. Men jeg finner de ikke noe sted på minnekortet når jeg setter det i maskinen. Kun bildene som dukker opp. 

Lenke til kommentar

Hepp! 

Tok en liten test nå. Jeg klarte å se videoen på kameraet, og jeg fant alle de andre videoene jeg trodde var borte. Virker som de ligger i en helt annen meny. Men jeg finner de ikke noe sted på minnekortet når jeg setter det i maskinen. Kun bildene som dukker opp. 

Bruker du programvaren til Sony?

Lenke til kommentar

Etter å ha skummet igjennom denne og samtidig tatt en titt i manualen, kom jeg frem til at jeg faktisk  bruke Sony´s egen "PlayMemories" software for å føre over videofiler, som noen nevnte over her. Noe som virker tungvint, men det ser ut til å fungere. Trodde jeg. 

Jeg kom meg inn i programmer, fant videofilene mine, valgte hvilken jeg ville føre over, valgte lagringssted, klikket "Importer", og i det sekundet jeg klikket, kom det opp at det var vellykket. Gikk noe kjapt synes nå jeg til å vere noen MB/GB. Fant mappen jeg lagret videoen i, men den var tom :/ 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...