JKJK Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Ser digital impuls lister SM961 nå.https://www.prisguide.no/produkt/MTUyXjEzODYzMQ However, jeg venter til den er å oppdrive på inmento, atea eller dustin. Tipper dustin vil få den in først av de. Eller ... ved nermere ettertanke. Spørsmålet er om det er et poeng å vente på 960 Pro. Kanskje kjekt med støtte for Magican (mtp evt. firmwareoppdatering osv). Eller hva mener dere? Endret 22. juli 2016 av JKJK Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Ser digital impuls lister SM961 nå. https://www.prisguide.no/produkt/MTUyXjEzODYzMQ However, jeg venter til den er å oppdrive på inmento, atea eller dustin. Tipper dustin vil få den in først av de. Eller ... ved nermere ettertanke. Spørsmålet er om det er et poeng å vente på 960 Pro. Kanskje kjekt med støtte for Magican (mtp evt. firmwareoppdatering osv). Eller hva mener dere? Vente er oppskrytt. Var ikkje vits å vente på 950pro heller i stedet for sm951 nvme Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Vente er oppskrytt. Var ikkje vits å vente på 950pro heller i stedet for sm951 nvme Noe spessielt du måtte gjøre for å få Samsung NVMe driveren til å funke sammen med SM951? Eller er det bare å gjøre det på vanlige måte i device manager? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Vente er oppskrytt. Var ikkje vits å vente på 950pro heller i stedet for sm951 nvme Noe spessielt du måtte gjøre for å få Samsung NVMe driveren til å funke sammen med SM951? Eller er det bare å gjøre det på vanlige måte i device manager? Vanlig måte. "Force" driveren Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Ser digital impuls lister SM961 nå. https://www.prisguide.no/produkt/MTUyXjEzODYzMQ However, jeg venter til den er å oppdrive på inmento, atea eller dustin. Tipper dustin vil få den in først av de. Eller ... ved nermere ettertanke. Spørsmålet er om det er et poeng å vente på 960 Pro. Kanskje kjekt med støtte for Magican (mtp evt. firmwareoppdatering osv). Eller hva mener dere? Vente er oppskrytt. Var ikkje vits å vente på 950pro heller i stedet for sm951 nvme Hehe, jævla tease Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 2 stk SM 961 nvme 1TB på lager på Digitalimpuls.no !! http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=141115&WebSiteMapNodeID=1000001 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 2 stk SM 961 nvme 1TB på lager på Digitalimpuls.no !! http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=141115&WebSiteMapNodeID=1000001 Hadde jeg ikke kjøpt min Intel 750 tidligere i sommer, så hadde jeg garantert kjøpt en av de SM961'ene! Skal jeg svi av penger på PC nå, så må det bli skjermkort. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Hei, Kjøpte en 950pro for et par dager siden, fikk installert og bootet opp win10 på den, men etter en stund begyndte windows å henge, det skjedde hyppigere å hyppigere, og tilslutt ble den helt ubrukelelig. Tenkte først det var på grunn av OC, så jeg reverterte alt tilbake til factory, men det hjalp ikke. Installerte så win10 på en av de vanlige ssd'ene mine å har nå kjørt dønn stabilt i 24 timer. Kan jeg ha fått en defekt disk?Kan også nevnes at 950pro'en fortsatt står i og dukker opp i windows, men får ikke kjørt checkdsk på den. Får bare feilmelding. Er det noe annet jeg kan gjøre for å sjekke den eller bør jeg bare ta den med tilbake til digitalimpuls? Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Hei, Kjøpte en 950pro for et par dager siden, fikk installert og bootet opp win10 på den, men etter en stund begyndte windows å henge, det skjedde hyppigere å hyppigere, og tilslutt ble den helt ubrukelelig. Tenkte først det var på grunn av OC, så jeg reverterte alt tilbake til factory, men det hjalp ikke. Installerte så win10 på en av de vanlige ssd'ene mine å har nå kjørt dønn stabilt i 24 timer. Kan jeg ha fått en defekt disk? Kan også nevnes at 950pro'en fortsatt står i og dukker opp i windows, men får ikke kjørt checkdsk på den. Får bare feilmelding. Er det noe annet jeg kan gjøre for å sjekke den eller bør jeg bare ta den med tilbake til digitalimpuls? hmm, etter jeg chkdisk feilet ble den borte i windows, finner den ikke under disk management heller lengre. Er vel kanskje ikke et bra tegn. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Før du sender den tilbake på RMA, har du testet å oppgradere BIOS på hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Hei, Kjøpte en 950pro for et par dager siden, fikk installert og bootet opp win10 på den, men etter en stund begyndte windows å henge, det skjedde hyppigere å hyppigere, og tilslutt ble den helt ubrukelelig. Tenkte først det var på grunn av OC, så jeg reverterte alt tilbake til factory, men det hjalp ikke. Installerte så win10 på en av de vanlige ssd'ene mine å har nå kjørt dønn stabilt i 24 timer. Kan jeg ha fått en defekt disk? Kan også nevnes at 950pro'en fortsatt står i og dukker opp i windows, men får ikke kjørt checkdsk på den. Får bare feilmelding. Er det noe annet jeg kan gjøre for å sjekke den eller bør jeg bare ta den med tilbake til digitalimpuls? hmm, etter jeg chkdisk feilet ble den borte i windows, finner den ikke under disk management heller lengre. Er vel kanskje ikke et bra tegn. Det er nok feil på disken din ja. Få en ny, for denne vil du ha i operativ tilstand:-) Jeg har brukt min i 2 uker nå, og er mer enn fornøyd. Ting spretter opp noe inn i granskauen fort, og selv om jeg var vant til Sata SSD i raid 0 så kan det ikke sammenlignes med denne her. Tok en kjapp benchmark med magican, og resultatet taler for seg. Legg merke til den gamle snurredisken under,. Noe sånt kan du ikke ha OS på Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Takk for svar begge to.Bios ble oppdatert for bare noen dager siden, så jeg endte opp med å stikke tilbake med den. Håper inderlig det er feil på disken og ikke noe tull med det helt nye hovedkortet mitt. Og ja, bare å boote windows gikk jo ca. dobbelt så kjapt som på den vanlige ssden jeg sitter med nå :/ Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Takk for svar begge to. Bios ble oppdatert for bare noen dager siden, så jeg endte opp med å stikke tilbake med den. Håper inderlig det er feil på disken og ikke noe tull med det helt nye hovedkortet mitt. Og ja, bare å boote windows gikk jo ca. dobbelt så kjapt som på den vanlige ssden jeg sitter med nå :/ Hvilket HK er det snakk om? Mitt Hk: https://www.komplett.no/product/851596/datautstyr/hovedkort/intel-socket/gigabyte-ga-z170x-gaming-3-socket-1151 Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Takk for svar begge to. Bios ble oppdatert for bare noen dager siden, så jeg endte opp med å stikke tilbake med den. Håper inderlig det er feil på disken og ikke noe tull med det helt nye hovedkortet mitt. Og ja, bare å boote windows gikk jo ca. dobbelt så kjapt som på den vanlige ssden jeg sitter med nå :/ Hvilket HK er det snakk om? Mitt Hk: https://www.komplett.no/product/851596/datautstyr/hovedkort/intel-socket/gigabyte-ga-z170x-gaming-3-socket-1151 MSI X99A SLI PLUS https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/hovedkort/intelsocket2011-3/msi-x99asliplus/221313.11141/ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Takk for svar begge to. Bios ble oppdatert for bare noen dager siden, så jeg endte opp med å stikke tilbake med den. Håper inderlig det er feil på disken og ikke noe tull med det helt nye hovedkortet mitt. Og ja, bare å boote windows gikk jo ca. dobbelt så kjapt som på den vanlige ssden jeg sitter med nå :/ Håper det ordner seg for deg PS : En SSD er ingen disk. Ingen bevegelige deler i den Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Hva er vanlig IOPS read og write på 950 pro ved bruk av samsung magician sw? Skriver her pga. jeg lurer på om det dårlig eller ok. OS: win10 Test 1: Read IOPS: 93163 Write IOPS: 56185 Test 2: Read IOPS: 111109 Write IOPS: 75796 Endret 1. august 2016 av zlpw0ker Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Nesten relevant sammenligning ;-) MP951 levert originalt i Dell Precision 7510, Win10: Read IOPS: 92177 Write IOPS:86971 Read IOPS: 105575 Write IOPS: 92761 Read IOPS: Write IOPS: Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Ser digital impuls lister SM961 nå. https://www.prisguide.no/produkt/MTUyXjEzODYzMQ However, jeg venter til den er å oppdrive på inmento, atea eller dustin. Tipper dustin vil få den in først av de. Eller ... ved nermere ettertanke. Spørsmålet er om det er et poeng å vente på 960 Pro. Kanskje kjekt med støtte for Magican (mtp evt. firmwareoppdatering osv). Eller hva mener dere? Sitter å sikler på den de har igjen nå Dustin har da heller ikke tatt inn 951 såvidt jeg kan se Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Ser digital impuls lister SM961 nå. https://www.prisguide.no/produkt/MTUyXjEzODYzMQ However, jeg venter til den er å oppdrive på inmento, atea eller dustin. Tipper dustin vil få den in først av de. Eller ... ved nermere ettertanke. Spørsmålet er om det er et poeng å vente på 960 Pro. Kanskje kjekt med støtte for Magican (mtp evt. firmwareoppdatering osv). Eller hva mener dere? Sitter å sikler på den de har igjen nåDustin har da heller ikke tatt inn 951 såvidt jeg kan se Har forøvrig også mye bedre erfaring med digital impuls. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hei, Kjøpte en 950pro for et par dager siden, fikk installert og bootet opp win10 på den, men etter en stund begyndte windows å henge, det skjedde hyppigere å hyppigere, og tilslutt ble den helt ubrukelelig. Tenkte først det var på grunn av OC, så jeg reverterte alt tilbake til factory, men det hjalp ikke. Installerte så win10 på en av de vanlige ssd'ene mine å har nå kjørt dønn stabilt i 24 timer. Kan jeg ha fått en defekt disk? Kan også nevnes at 950pro'en fortsatt står i og dukker opp i windows, men får ikke kjørt checkdsk på den. Får bare feilmelding. Er det noe annet jeg kan gjøre for å sjekke den eller bør jeg bare ta den med tilbake til digitalimpuls? hmm, etter jeg chkdisk feilet ble den borte i windows, finner den ikke under disk management heller lengre. Er vel kanskje ikke et bra tegn. Det er nok feil på disken din ja. Få en ny, for denne vil du ha i operativ tilstand:-) Jeg har brukt min i 2 uker nå, og er mer enn fornøyd. Ting spretter opp noe inn i granskauen fort, og selv om jeg var vant til Sata SSD i raid 0 så kan det ikke sammenlignes med denne her. Tok en kjapp benchmark med magican, og resultatet taler for seg. Legg merke til den gamle snurredisken under,. Noe sånt kan du ikke ha OS på 2016-07-30.jpg Digital impuls fikset biffen, er oppe å kjører: 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå