jajamensen Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Hei. Skal kjøpe en ny pc og valget har falt på en Mac grunnet batteriet. Har sett meg ut to modeller http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACAIRMJVE2HA/macbook-air-13-3-mjve2 og http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MACBPMF839HA/macbook-pro-13-3-retina-mf839?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE Pcen skal kun brukes til skole og til å se på film. Holder det med Air, eller er Pro verdt 2000 mer? Ser at Air ikke har Hdmi, noe som setter meg i denne Air vs Pro situasjonen. Takk for svar. Lenke til kommentar
Hoge Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Hvis du bare skal bruke den til å se på film og for å redigere dokumenter kan airen være bra. Det med HDMI problemet kan løses med å kjøpe en thunderbolt til HDMI kabel. Endret 23. september 2015 av Hoge Lenke til kommentar
Kristoffer Solheim Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Begge er bra valg. Kjøpte selv Pro for noen dager siden, pga. den er generelt bedre. Føler at du får mye for de 2000 kronene. Ville valgt Pro hvis jeg var deg, ettersom Air henger litt i fortiden med skjermen. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Begge er bra valg.. Nei, Air'en har kun 4GB minne, det kan bli litt lite. Det kan godt være en god ide å knipe inn noen kroner der, for den vil fortsatt være brukbar til mye, men det er jo ikke bare å sette inn ny minnebrikke i disse i ettertid, når behovet melder seg. Siden det tydeligvis er innenfor budsjett ville jeg satt opp en Air med 8Gb som alternativ. Eventuelt 256GB SSD, men der kan man komme langt med en ekstern disk også. Ellers vinner Pro'en etter min mening. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Gå for macbook pro retina; har 15" utgaven selv - veldig fornøyd og nydelig skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå