polljen Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Bruker: Polljen Utstyr: Canon 5D3 med Canon 100 mm f/2.8 macro Nivå: Pinglete Pingle Av de tre utfordringene som har vært i 2015 så har dessverre to av de endt i "crash" for min del, så "pinglete pingle" betyr at målet mitt er minimumskravet selv om håpet er at jeg skal klare noe bedre enn det. Bildene mine blir macro/nærbilder av de "vanlige" motivene mine, men jeg har planer om at noen få av bidragene blir av en art der jeg utfordrer meg til å tenke nytt innen denne typen fotografering (jeg har noen ideer i hodet, men det gjenstår å se om ideene fungerer i praksis) 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Sent i gang, men forhåpentligvis så tar "dampen" seg opp Uke 1 Bilde 1 Grønt, vått og liiiiten dybde 5D3A9252.jpg by Per Ragnar Falkevik Uke 1 Bilde 2 Ved livets slutt, men likevel med kimen til nytt liv i seg 5D3A9277.jpg by Per Ragnar Falkevik Endret 6. oktober 2015 av polljen Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Veldig fine begge to, liker farger og motiv på bilde to ekstra godt Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Fine grønntoner, og virkelig syltynn DOF på det første. Det andre er litt morsomt, får følelsen av at planten strekker hendene bedende frem. "Kimen til liv" blir øyne. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Bilde 1 og 2; liker grønntonene..., morsomt "ansikt" i bilde 2. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Kommentarene som har kommet viser tydelig mitt store problem: fantasien ......... At motivet som kommer frem (i bilde 2) kan tolkes som et ansikt (med øyner) og utstrakte armer er jo så "innlysende", men jeg trenger hjelp for å se det Men men, det er godt å ha forumister med fantasi som kan finne de skjulte "skattene" i mine bilder 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Flotte makroer. Fine grønntoner. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Så deilige, grønne bildet de to første, det ene med tunge dråper som henger på kanten, det andre med to svarte, blanke øyne som titter opp. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Fin start - liker godt bilde #1. Begahelige fargetoner og akkurat nok detaljer Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) To nydelige bilder, som begge går i grønt - rene kunstverker. Endret 10. oktober 2015 av RandiA Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Uke 2 bilde 1: Livet i det indre Dagens bilde er på langt nær perfekt, men det er de utilsiktede detaljene som likevel gjør det til et "blinkskudd" for min egen del. Det er det ørsmå nesten usynlige vanndråpene på ett av "blomsterbladene" og det er ikke minst de små lusene/loppene (eller hva det nå er) som holder til i det indre. Jeg er også fornøyd med at det ble så pass "klart" når jeg tross alt har brukt største blender på minimal avstand (jeg tok også bilder med betydelig mindre blendere, men høy ISO/støy gjorde at jeg ikke var fornøyd med de bildene). Av en "merkelig" grunn så var det nesten umulig å redigere bildet i LR, siden forbedring av ett element i bildet førte til det motsatte av et annen element. 5D3A9342.jpg by Per Ragnar Falkevik PS!! en forstørrelse av lusene/loppene i spoiler. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det er nok lus ja. ikke alltid så lett å legge merke til disse små krabatene med det blotte øye. Fint for fotografen, ikke alltid like populært for blomsterdyrkeren. Når du kommer ned mot makroområdet blir dybdeskarpheten nesten null og niks uansett blender, så det er ikke mye mer å hente. Da må du evt. ty til fokusstacking, noe som er svært arbeidskrevende (vet ikke om det tillates i oktober festen heller, siden det vil bestå av mer enn en råfil). Ellers flotte og myke gultoner her, men ikke så mye dybdeskarphet som du sier. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Ja, fine detaljer kommer frem med macro - i tillegg var dette veldig fargesprakende. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Flott komponert macro Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Blir rent varm av å se på den siste der Nydelig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Fantastiske farger.. kan godt være en god kandidat til å henge opp på veggen denne, i min verden iallefall.. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Jeg synes du har levert bra hittil! Friske, rene og fine makroer. Bilde 2 minner litt om han her: Endret 12. oktober 2015 av Rowdy Lenke til kommentar
polljen Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg synes du har levert bra hittil! Friske, rene og fine makroer. Bilde 2 minner litt om han her: Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Uke 2-bilde 1; nært og fargefint.. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Jeg har prøvd meg på denne blomsten/planten med forskjellige innfallsvinkler de siste dagene, både med og uten mellomringer og i litt forskjellig lys. Jeg er fremdeles ikke 100% fornøyd men siden dette er siste dag i uke 2 så må jeg rett og slett bare velge ett av bildene. Valget mitt faller da på ett av de første bildene jeg tok (uten mellomringer), som ikke er så "closeup" som mange av de andre alternativene. Uke 2 bilde 2 5D3A9369.jpg by Per Ragnar Falkevik Endret 14. oktober 2015 av polljen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå