berre Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Heisann! Kjører Pinnacl Liquid Edition på maskina mi uten å ha noen problemer. Nå lurer jeg på om jeg kan forvente problemer om jeg instalerer AVID free på den samme maskina? Hvorfor er det sikkert mange som spør seg: Har som nevnt tidligere tre miniDV disker som er spilt in i NTSC. Har skafa meg et kamera sonyTRV900E som takler NTSC innspilte taper. Men Liquid takler ikke det som "kommer ut" da valget om PAL ble tatt under instalasjon. Har liten lyst til å ominstalere og reinstalere etterpå. (Det kommer helt sikkert til å skjære seg) Planen er som følger å ta inn tapene med Avid free, hvor en har mulighet til å ta inn et 30i NTSC prosjekt. For så å ta dette inn i Video Edit Converter pro for å forandre AVI fila til 25i PAL, og så ta dette inn i Edition. Har jeg misforstått noe (sikkert), eller kan dette fungere? Håper på svar. Endret 13. november 2003 av berre Lenke til kommentar
adonis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Berre, jeg har Liquid Edition og Avid Free DV på samme maskin og det fungerer helt fint. Om Avid'en kan konvertere NTSC <-> PAL er jeg ikke sikker på, men om det funker til det er det jo en god løsning! /Øystein Lenke til kommentar
berre Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Vel! Installasjonen av AVID gikk fint, ikke noeproblem med Liquid etterpå heller. Bildene kom inn som bare det, men tror dere det gikk å eksportere AVI filer fra gratisversonen da. (Burdte kanskje skjønt det) Må vel kanskje ty til nyinstalering av Liquid alikevel da. Vil en reinstalering av Liquid til NTSC påvirke filene jeg allerede har? Noen som vet av Sharevare eller gratisprogramvare som lar deg eksportere AVI filer? Kan jo selfølgelig sette bort denne jobben, men sta som jeg er så vil jeg gjøre det selv. Lenke til kommentar
berre Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Forandra topicen jeg da spørsmålet har blitt forandret. Fant et shareware prog som tok både PAL og NTSC, og som i tillegg kunne eksportere en En PAL AVI fil fra et NTSC prosjekt. Programmet heter MainActor 5.1. Nå gjenstår to problem. 1) Hva er tørrelsen på en vanlig PAL AVI fil? prøvde med 720x575 som var en default, men får da sorte kanter på den eksporterte fila. 2) Sharevare versonen gir meg en pen MainAactor logo over hele skjermen (hmf) Er det noen som tilfeldigvis har programmet liggende og ikke bruker det så er jeg interessert i å kjøpe. Like før jeg lar stahet være stahet og setter bort jobben til profesjonelle. Dog en lærer da av knotinga. Lenke til kommentar
berre Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Heisann! Fortsetter å prate med meg selv jeg. Tenkte bare jeg skulle orientere om løsninga. En kompis av meg hadde Vegas 4.0 lånte den, denne takler både NTSC og PAL. Spillte inn som NTSC eksporterte som PAL. Noe som får meg til å lure på hvorfor Liquid ikke klarer den samme prossedyren. De sorte Rammene er borte, men jeg har enda ikke kontroll på om jeg har fått kvalitetstap. Ev. om jeg har fått strekk i bildet en eller annen vei. Ser greit ut da. Så nå er det bare fryd og gammen (enda iallfall) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå