squaddie Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Jeg får ikke frem trådløs nettverk på min bærbar av merket HP. Wireless-tasten lyser oransje, men det er et rødt kryss på nettverket og det står Ingen tilgjengelige nettverk... Jeg har 2 andre laptop og mobiler som finner det trådløs nettet uten problemer. Forsøker å trykke på wireless-tasten (både med og uten FN-kombinasjonen), men lyset forsvinner ikke. Hvordan får jeg bærbaren på nett igjen? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Hvordan mistet du trådløsforbindelsen i utgangspunktet? Har du installert HP wireless assistant eller HP connection manager? Hvilken HP modell snakker vi om? Hvilket operativsystem? Edit: Er WLAN "enabled" i BIOS? Er HP Quick Launch buttons installert? Endret 23. september 2015 av Omnithunder Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Hmm. Er brodern sin PC, så han vet ikke helt... Alle HP programmer har blitt dog avinstallert, men det har fungert tidligere selv uten de nevnte HP-programmene, kun HP Quick Launch er installert. Det er en HP Pav Dv6. Ingen WLAN i BIOS. Win 7 Home Prem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Litt google: 1. remove battery and unplug power supply 2. press and hold power on button for 30 seconds 3. leave battery out but plug power supply back in 4. press power on button and then tap on the f10 key immediately (a number of times) 5. the bios setup menu appears 6. select reset defaults 7. select save and exit Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Installer HP Wireless Assistant og slå på trådløs via dette programmet. Forsikre deg også at fungerende driver til trådløskortet er installert (sjekk i enhetsbehandling/device manager at driveren ikke er deaktivert eller har varsel om problemer). Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Ok. Metoden din hjalp inke, Zanta. Takk for forslaget dog. Omnithunder: Må installere det programmet via usb da jeg ikke får koblet bærbaren via kabel fordi vi ikke har kabel... Men hvorfor er det oransje lys på Wireless-tasten da..? Betyr ikke det at WLan er av..? Eller at den er på..? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Oransje lys betyr "av" på alle HP'ene jeg kan komme på. Blått lys er "på". Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Skjønner. Vel.. har forsøkt å installere ny driver til nettverkskortet men det hjalp ikke.. Får heller ikke nedlastet Wireless Assistant tiø min Pavilion dv6 notebook via tlf. Den oransje knappen lyser vel fordi det er noe galt med nettverkskortet? Når ueg trykker på wireless-tasten, så forsvinner ikke det oransje lyset.. Er et nettverkskort som heter Realtek PCIe GBE Family Controller. Hvordan løser jeg det her..? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Last ned Wireless Assistant på en annen pc og overfør via minnepenn eller CD/DVD. Realtek PCIe GBE Family Controller er for kablet nettverk. Det oransje lyset indikerer at trådløst nettverk ikke er aktivisert. Det kan være fordi det trådløse nettverkskortet er avslått, deaktivert, mangler driver eller er defekt. Har du sjekket enhetsbehandlig/device manager? Hvilke nettverkskort er nevnt der? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Hvilket modellnr av DV6 er det snakk om? Som regel vil det være angitt av minst 4 siffer etter DV6, eksempelvis DV6-6061eo. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Ok.. på enhetsbeh. så er det bare Realtek-kortet som er listet der. Prøver å finne Wireless Assistant, men finner ingen nedlastbar fil... og den jeg fant, støttet ikke på den dv6 som jeg har... Hva om jeg unplugger nettverkskortet også swtter den inn igjen? Ps: Når jeg skal legge til et nytt trådløs nettverk, så forsøker den å finne en trådløs enhet/nettverkskort, men den finner ingenting.. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Står ikke de 4 siste sifrene, hverken på min datamaskin egenskaper eller dxdiag ... Står bare Pavilion Dv6 Notebook PC... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Maskin-ID finner du i BIOS og på en klistrelapp på chassis et sted. Noen modeller har det under batteriet. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Modellnummeret står under maskinen på en klistrelapp. Nå kan vi konstantere at det ikke er installert driver for det trådløse nettverkskortet. Dette må gjøres før du installerer Wireless Assistant. HP bruker flere forskjellige produsenter av WiFi-kort: Broadcom, Intel eller Atheros. Du må finne ut hvilken modell av PC'en du har for å finne korrekt driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå