Gå til innhold

[Løst] Får ikke startet Command and Conquer Generals Windows 7

Anbefalte innlegg

Hei,
har problemer med å starte C&C Generals,
det skjer rett og slett ingen ting når jeg prøver å starte det,
jeg ser at programmet starter i oppgavebehandleren,
men det avsluttes etter bare 1 sekund.

Har prøvd alle "fixes" jeg har funnet på nettet uten at det har hjulpet.

Har prøvd følgende:

Lagd ny "Options.ini",
og lagt den inn i "C:\Users\*Bruker*\Documents\Command and Conquer Generals Data",
satt spillet til Windows XP kompatibilitetsmodus,
kjørt programmet som administrator,
det skjer fortsatt ingen ting.

Det skal sies at spillet ikke lagde mappa "Command and Conquer Generals Data" i utgangspunktet,
så var nødt til å lage den selv,
frykter at det kan være problemet,
at spillet da mangler vesentlige filer.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet?

Endret av Malmern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hah, det problemet hadde jeg for bare et år siden, enkelt som bare det å fikse :) for meg hvertfall :p

I Mine Dokumenter mappen så skal det ligge en Generals mappe, rart at den ikke lå der for deg. Hvis den ikke gjorde det så kan det hende det ikke funker med en ny options.ini fordi det ikke er noe som peker til den fra selve spillfilene. Hva har du lagt inn i options.ini saken? Jeg slengte inn dette;

AntiAliasing = 1
BuildingOcclusion = yes
DrawScrollAnchor =
DynamicLOD = no
ExtraAnimations = yes
GameSpyIPAddress = 0.0.0.0
Gamma = 50
IPAddress = 0.0.0.0
IdealStaticGameLOD = High
LanguageFilter = true
MaxParticleCount = 5000
MoveScrollAnchor =
MusicVolume = 55
Resolution = 1024 768
Retaliation = yes
SFX3DVolume = 79
SFXVolume = 71
ScrollFactor = 50
SendDelay = no
ShowSoftWaterEdge = yes
ShowTrees = yes
StaticGameLOD = Custom
TextureReduction = 0
UseAlternateMouse = no
UseCloudMap = yes
UseDoubleClickAttackMove = no
UseLightMap = yes
UseShadowDecals = yes
UseShadowVolumes = yes
VoiceVolume = 100

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-gaming/running-command-conquer-generals-on-windows-7/7503bd73-4cf1-42e4-ae8d-3aaef6f64ba0

Jeg installerte fra CD, men det kan hende det er noe anerledes hvis man installerer fra en iso eller noe(?) Uansett så fant jeg en fyr som ikke fikk det til med kun options.ini i C&C mappa så han gjorde dette i tillegg;

"4.Went to explore disc and ran the dx setup hoping it would place the older files needed, then having a brain fart i thought, maybe that options.ini should also live in the main folder so right click game icon,open file location, then copied and pasted the options.ini into the main folder, also putting one in the data folder in the main game folder just in case.

5.Bam..game works fine.

I realise i should have tried it directly after doing the directx8 run but i forgot as i was then thinking about putting the options.ini in the game folder a a lot of games i have had in the past need these sort of files to be where the game is actually installed to work.

So i tcould be a result of all of the above working together or just the directx or just putting the options.ini in both places."

http://www.sevenforums.com/gaming/114155-command-conquer-generals-launch-problem-solved.html

Lenke til kommentar

Hah, det problemet hadde jeg for bare et år siden, enkelt som bare det å fikse :) for meg hvertfall :p

Har allered prøvd den løsningen,

prøvde igjen nå for sikkerhets skyld,

fortsatt nekter spillet å starte... :grumpy:

Uansett,

takk for at du prøvde da. :new_woot:

Edit: Driver å prater med EA nå,

og de sier "Uninstall Origin and reinstall it.",

litt merkelig løsning da spillet ikke spilles via Origin. :p

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Haha, bra greier. De kan nok bare hjelpe deg med spillet man laster ned fra Origin, de eldre spillene der er også portet til nyere OS så det er ikke det samme som å legge inn spillet fra CD.

Avinstaller alt sammen og ta en ny omgang. Har du testet det fyren jeg linka til nederst gjorde? Det kan godt være det er DirectX som tuller. Det er ofte det som er problemet og det er det de forandrer når de "oppgraderer" gamle spill til nye OS.

Du kan også teste å kjøre det gjennom DosBox :hmm:

Lenke til kommentar

Haha, bra greier. De kan nok bare hjelpe deg med spillet man laster ned fra Origin, de eldre spillene der er også portet til nyere OS så det er ikke det samme som å legge inn spillet fra CD.

Avinstaller alt sammen og ta en ny omgang. Har du testet det fyren jeg linka til nederst gjorde? Det kan godt være det er DirectX som tuller. Det er ofte det som er problemet og det er det de forandrer når de "oppgraderer" gamle spill til nye OS.

Du kan også teste å kjøre det gjennom DosBox :hmm:

Har prøvd å avinstallere og reinnstallere 5 ganger nå,

alle gangene har jeg kjørt setup.exe som administrator.

Har prøvd å legge inn DX som er på CDen flere ganger uten at det har endret noe.

DosBox,

tja. kan vel alltids prøve.

Lenke til kommentar

Hvis du gjør det fornuftige ved å ikke være logget inn i windows med en administratorbruker, må du huske at .ini-filen må legges i administratorbrukerens dokumenter-mappe når du kjører spillet som administrator.

Har kun en brukerkonto på pcen,

og den er administrator,

men takk for tipset. :)

Har også prøvd å starte opp windows med "Clean boot",

der kun Microsoft-tjenester starter opp.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...