Gå til innhold

Noen som har prøvd Eltax.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner en som har de derre store høyteleren (milennium 500 eller noe sånn, 2x10"+5"+1,5"treble..tror jeg det er).

Sabla kraftige hvertall.

Tviler på at du får noen bedre høytelare til den prisen.

Hvis du er en "nybegynner hi-fi entusiast" så er de vel midt i blinken... :-)

Lenke til kommentar
Du burde ha en jævli kraftig forsterker til de der , 500w , kjenner en som brukte en 100w amp på dem , elementa bevegde seg ikke...

Tror nok ikke du trenger så stor forsterker nei. Sikkert grei den der, Eltax er jo ikke helt suverene når det gjelder lydkvalitet, men de gjør stort sett jobben :D. Det som faktisk er viktigst i ditt tilfelle når det gjelder surround er at alle høyttalerne dine har noenlund lik klangfarge. I og med at du ikke skriver hva slags fronthøyttalere du har fra før blir det jo litt vanskelig å anbefale noe.

Lenke til kommentar
Du burde ha en jævli kraftig forsterker til de der , 500w , kjenner en som brukte en 100w amp på dem , elementa bevegde seg ikke...

Her inrømmer du at du ikke her peiling!

Det er ikke antall watt som har noe å si, det er hvor stor strømforsyningen er. Med mer watt kan du kun spille høyere.

Akkurat som med bil. Hestekreftene her mest å si for toppfarten, men det er dreimomentet som har noe å si for akslerasjonen. En bil med 300 hk kan gå raskere fra 0-100 enn en like tung bil med 500hk hvis dreimomentet er mye høyere.

En bekjent av meg har en forsterker på 2x50 watt i 8Ohm. Den har større stømforsyning en en "normal" forsterker på 2x500watt. Altså får den mer kontroll på elementet, men 500-watts forsterkern spiller mye høyere på den samme høyttaleren.

Skjønner?

Lenke til kommentar
Folk må slutte å generalisere, og dømme høyttalere før de faktisk har hørt dem :p

Et par reviews av monitor-serien: What HiFi og Lyd og Bilde

Enig!

Alt for mange som kommer med svar om høyttalere, som faktisk aldri har hørt på dem. Det er en allmenn oppfattning at Eltax er et mindre god høyttalermerke, men hvor mange av dem som skriver det, har faktiskt hørt høyttaleren det er snakk om.

Lenke til kommentar

Her inrømmer du at du ikke her peiling!

Det er ikke antall watt som har noe å si, det er hvor stor strømforsyningen er. Med mer watt kan du kun spille høyere.

Akkurat som med bil. Hestekreftene her mest å si for toppfarten, men det er dreimomentet som har noe å si for akslerasjonen. En bil med 300 hk kan gå raskere fra 0-100 enn en like tung bil med 500hk hvis dreimomentet er mye høyere.

En bekjent av meg har en forsterker på 2x50 watt i 8Ohm. Den har større stømforsyning en en "normal" forsterker på 2x500watt. Altså får den mer kontroll på elementet, men 500-watts forsterkern spiller mye høyere på den samme høyttaleren.

Skjønner?

Bra sagt. Jeg er farer selv at effekten som er oppgitt kun gir et lite pekepinn på hva slags utstyr man har med å gjøre.

En Sony forsterker vil greie denne centeren greit, jeg sier meg ikke enig i det sviskEN sier. Sony er ikke noe dritt, de putter bare "litt" for små strømforsyninger i produktene sine til å drive større høyttalere. Dynamikken er helt ok.

Endret av cdrom
Lenke til kommentar

Det ser ut til at folk er relativt einige om ein ting: Dersom ein skal kjøpa Eltax, så er Liberty og Monitor-seriane veldig bra saker. Har sjølv Liberty 5.0+Atomic A-10 sub, og det er ein glimrande kombinasjon. Millenium derimot, har ikkje så godt rykte.. Spesielt Monitor III har ein svært godt rykte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...