mX mann Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg skall ha meg en bilig center højttaler, så jeg fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...6&view=detailed Er denne noe og satsepå, har noen prøvd den. Gir den realistiske stemmer under film titting Lenke til kommentar
andesam Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kjenner en som har de derre store høyteleren (milennium 500 eller noe sånn, 2x10"+5"+1,5"treble..tror jeg det er). Sabla kraftige hvertall. Tviler på at du får noen bedre høytelare til den prisen. Hvis du er en "nybegynner hi-fi entusiast" så er de vel midt i blinken... :-) Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du burde ha en jævli kraftig forsterker til de der , 500w , kjenner en som brukte en 100w amp på dem , elementa bevegde seg ikke... Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du burde ha en jævli kraftig forsterker til de der , 500w , kjenner en som brukte en 100w amp på dem , elementa bevegde seg ikke... Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Jeg skall ikke ha milennium 500, men den center højttaleren i linken ovenfor. Jeg har en SONY 5*80Watt reciver som centeren skall kobles til, den er vel kraftig nokk den. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du burde ha en jævli kraftig forsterker til de der , 500w , kjenner en som brukte en 100w amp på dem , elementa bevegde seg ikke... Tror nok ikke du trenger så stor forsterker nei. Sikkert grei den der, Eltax er jo ikke helt suverene når det gjelder lydkvalitet, men de gjør stort sett jobben . Det som faktisk er viktigst i ditt tilfelle når det gjelder surround er at alle høyttalerne dine har noenlund lik klangfarge. I og med at du ikke skriver hva slags fronthøyttalere du har fra før blir det jo litt vanskelig å anbefale noe. Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Faderen har akkurat satt opp ett surround av de der i stua... Helt greit lyd. Honest. Er ikke kritisk jeg. Vennlige på lommeboka var de jo og. Lenke til kommentar
sviskEN Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Eltax er jo noe drit da... og sony forsterkere er ikke kjent for å være bra så kanskje d hadde vært noe med en center høyttaler til å ha over en... 14"tv? jaja for den prisen ville jeg uansett kjøpt noe annet Lenke til kommentar
styx Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Folk må slutte å generalisere, og dømme høyttalere før de faktisk har hørt dem Et par reviews av monitor-serien: What HiFi og Lyd og Bilde Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Noen som liker å ødlegge for andre her ja.. Til den prisen tipper jeg at dun ikke får noe særlig bedre prdoukter. Dessuten er forstekeren din mer enn kraftig nok for denne høyttaleren. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Du burde ha en jævli kraftig forsterker til de der , 500w , kjenner en som brukte en 100w amp på dem , elementa bevegde seg ikke... Her inrømmer du at du ikke her peiling! Det er ikke antall watt som har noe å si, det er hvor stor strømforsyningen er. Med mer watt kan du kun spille høyere. Akkurat som med bil. Hestekreftene her mest å si for toppfarten, men det er dreimomentet som har noe å si for akslerasjonen. En bil med 300 hk kan gå raskere fra 0-100 enn en like tung bil med 500hk hvis dreimomentet er mye høyere. En bekjent av meg har en forsterker på 2x50 watt i 8Ohm. Den har større stømforsyning en en "normal" forsterker på 2x500watt. Altså får den mer kontroll på elementet, men 500-watts forsterkern spiller mye høyere på den samme høyttaleren. Skjønner? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Folk må slutte å generalisere, og dømme høyttalere før de faktisk har hørt dem Et par reviews av monitor-serien: What HiFi og Lyd og Bilde Enig! Alt for mange som kommer med svar om høyttalere, som faktisk aldri har hørt på dem. Det er en allmenn oppfattning at Eltax er et mindre god høyttalermerke, men hvor mange av dem som skriver det, har faktiskt hørt høyttaleren det er snakk om. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Kjenner en som hadde milenium 500 høytalerne, han hadde ikke så veldig kraftig forsterker(kan ikke ha vært stort mer enn 2*80watt eller noe sånn) Og det var ******* trøkk i de høytalerne, når han skrudde på en bass test. Dona i hele huset.... Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Noen andre som har noe og si om eltax sin center høyttaler. :-) Endret 18. november 2003 av mX mann Lenke til kommentar
Danny Mehan Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Vil ikkje avspore tråden din... Men lurer på en ting.. Hvordan vil Monitor lll høyttalerne og nevnte center + en atomic 10 sub funke ilag? Sammenlignet med gulvstående som Dali 5005 til fire tusen, vil disse komme på høyde?? Selv om det er Eltax det er snakk om... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Du burde ha en jævli kraftig forsterker til de der , 500w , kjenner en som brukte en 100w amp på dem , elementa bevegde seg ikke... Her inrømmer du at du ikke her peiling! Det er ikke antall watt som har noe å si, det er hvor stor strømforsyningen er. Med mer watt kan du kun spille høyere. Akkurat som med bil. Hestekreftene her mest å si for toppfarten, men det er dreimomentet som har noe å si for akslerasjonen. En bil med 300 hk kan gå raskere fra 0-100 enn en like tung bil med 500hk hvis dreimomentet er mye høyere. En bekjent av meg har en forsterker på 2x50 watt i 8Ohm. Den har større stømforsyning en en "normal" forsterker på 2x500watt. Altså får den mer kontroll på elementet, men 500-watts forsterkern spiller mye høyere på den samme høyttaleren. Skjønner? Bra sagt. Jeg er farer selv at effekten som er oppgitt kun gir et lite pekepinn på hva slags utstyr man har med å gjøre. En Sony forsterker vil greie denne centeren greit, jeg sier meg ikke enig i det sviskEN sier. Sony er ikke noe dritt, de putter bare "litt" for små strømforsyninger i produktene sine til å drive større høyttalere. Dynamikken er helt ok. Endret 19. november 2003 av cdrom Lenke til kommentar
Zeddicus Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det ser ut til at folk er relativt einige om ein ting: Dersom ein skal kjøpa Eltax, så er Liberty og Monitor-seriane veldig bra saker. Har sjølv Liberty 5.0+Atomic A-10 sub, og det er ein glimrande kombinasjon. Millenium derimot, har ikkje så godt rykte.. Spesielt Monitor III har ein svært godt rykte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå