Gå til innhold

Problemer med mus og tastatur på Win 8.1

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem på hjemmemaskinen min at mus og tastatur ofte "faller ut" og slutter å fungere. Det kommer først en "plingelyd" som om Windows installerer driverne på nytt. Deretter slutter musen og tastaturet å fungere. Jeg har prøvd å koble til alle USB-kontaktene på hovedkortet, i kabinettet (som er koblet til HK) og i begge hubbene i skjermen (som er koblet til alle USB-kontaktene på HK og kabinettet i tur og orden). Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke noen andre USB-greier tilkoblet som trekker for mye strøm e.l. og skaper trøbbel for viktigere ting som tastatur/mus, da?

Symptomene du beskriver er jo nettopp som om du kobler noe fra (og til igjen, eventuelt).

Det kan jo også være hardware-relatert; signalruting på kretskort, chip-feil, osv.

Folk har vel også opplevd problemer med USB-drivere som ble installert via WindowsUpdate, men som ikke fungerte (optimalt?) med det chipsettet som satt i maskinen. Løsningen på det var vel å be WU slutte med å oppdatere drivere automatisk.

Lenke til kommentar

Hovedkortet er kjøpt inn i juni 2011 så chipsett eller annet på HK som holder på å ta kvelden kan være en mulighet. Det eneste som har vært koblet til HK er mus og tastatur via USB og skjermen via HDMI. Etterhvert ble skjermen koblet til via USB for å koble mus/tastatur til denne. 

Jeg kan prøve å installere driverne fra cd'en som fulgte med HK og s eom det gjør noen forskjell. 

Lenke til kommentar

Som keyboard kan du jo prøve å bruke et PS/2 tastatur da hovedkort 2011 helt sikkert har ps2 port.

Kan det være spenn i hovedkortet (med resultat i sprukne loddinger eller liknende). Løsne skruene til kabinettet en kvart omdreining.

Skjer det samme med en bootet Linux live distro ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...