Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Noen som har curved tv Det har seg sånn at min mor har fått curved på hjernen. Og har lyst på ny siden disse tven ser bedre ut en vanlig flat tv. Hvordan er det å ha en sånn tv i en vanlig stue er dette noe og ide? Er dem bra vil det bli noe forskjell på bilde fra en vanlig flatskjerm. Og tenker på da en Samsung tv, har to flatskjermer selv og er veldig fornøyd med Samsung. Synnes bilde er meget bra på Samsung. Og hva burde en velge er så mange forskjellig, da tenker jeg på modellen. Eksempel UE65JS8505XXE og UE65JS9005XXE. Det må ikke verre en av disse modellene Tenker da på bildekvaliteten. Tv blir kun til å sjå vanlig tv kanaler på. Eller er det andre merker en burde gå etter? Noen som har noe meninger på dette hvorfor bør en gå for en curved. framfor en flatskjerm. Jeg selv mener kanskje flatskjerm er best å bruke etter som curved tv er buet. Men har dette noe å si på bilde framfor en flatskjerm hvem ev disse vil ha best bilde Pris klasse fra 20,000 Lenke til kommentar
ntls Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Er kjempe fornøyd med min UE65JS9005 (kurvet). Når det gjelder kurvet form på TV'en og alle påstandene om at det er bedre, eller bare en gimmick, så synes jeg at folk og markedet ser på kurvet TV fra en litt feil perspektiv ved å gjøre kurvet konseptet til noe den ikke er ment for å være. I ditt tilfelle lurer du på hva som gir best bilde. Kurvet fasong på TV har ingenting med "best" bilde å gjøre. Dersom en kurvet og en flat TV bruker samme teknologi, hardware, panel og alt det der, så gir de begge like bra bilde. Kurvet skjerm gjør bare at (surprise surprise!) at bildet er kurvet. Å diskutere kurvet fasong er samme som å diskutere fasongen på en bil. Noen foretrekker skarpe linjer, andre foretrekker runde former. Hva som teller er hva som ligger under panseret. Ergo panel teknologien (f.eks. LED vs OLED). Jeg valgte kurvet av enkle grunn fordi jeg ville ha en TV som så bra ut i stuen både når den var i bruk og avslått. Hadde bildekvalitet vært viktigere hadde jeg valgt LG sine OLED. Dersom prislapp ikke hadde noe å si, ville jeg valgt kurvet OLED. En minst like viktig faktor når det kommer til bildekvalitet er materiale inn til TV'en. Dersom vanlig tv titting er ditt hovedbruk så går du litt glipp av potensiale av en 4K 65" ettersom det er fortsatt lenge igjen vi vil se sendinger i 4K. Fleste utenlandske kanaler viser fortsatt i SD kvalitet. Så du vil aldri få en bra bildekvalitet så lenge du begrenser deg til tv kanaler. På samme måte en sort hvit film fra 1920 vil ikke på magisk vis se bra ut bare fordi TV'en kan vise 4K. Endret 7. oktober 2015 av ntls Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Takk for et godt svar, Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Kompis av meg har 55" curved, jeg har 55" vanlig.... ingen av oss har noen spesielle meninger om hvilken som er best egentlig.... kompisen min sier han har betalt mye for coolness faktoren for når du ser film legger du ikke merke til noe mer ved den ene eller andre.... mye viktigere med godt sortnivå og lite lysgjennomskinn spør du meg... sånt blir lagt merke til og kan irritere.... men, curved er kult og ser dyrt ut (noe det også er, var i alle fall) og det er jo en verdi i seg selv det. Endret 9. oktober 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
ntls Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Btw. Folk som mener at Curved TV er bare et dyrt vas og gimmick og ikke bidrar til noen ting: Kompis av meg har 55" curved, jeg har 55" vanlig.... ingen av oss har noen spesielle meninger om hvilken som er best egentlig.... kompisen min sier han har betalt mye for coolness faktoren for når du ser film legger du ikke merke til noe mer ved den ene eller andre.... mye viktigere med godt sortnivå og lite lysgjennomskinn spør du meg... sånt blir lagt merke til og kan irritere.... men, curved er kult og ser dyrt ut (noe det også er, var i alle fall) og det er jo en verdi i seg selv det. Fordelen av kurvet vil nok være mindre betydelig på en 55" enn 65". Men coolness faktoren er der uansett! Endret 9. oktober 2015 av ntls Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Men hvordan er det for eksempel med kurvet tv og sitte litt på siden å se på skjermen. Er det så du må egentlig sitte rett foran eller går det greit. om noe sitter å ser fra en litt skrå vinkel. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Men hvordan er det for eksempel med kurvet tv og sitte litt på siden å se på skjermen. Er det så du må egentlig sitte rett foran eller går det greit. om noe sitter å ser fra en litt skrå vinkel. Fyller du en 5 seters sofa, er det ikke noe problem for noen. Midten er så klart sweet spotten, men det gjelder for flat TV også. Derimot merker jeg veldig raskt at inn synsvinkelen blir drastisk dårlig når man kommer forbi ca 60 grader. Kontrasten forsvinner og bildet blir blass. Jeg tror en moderne flat skjerm i samme klasse har mye bedre innsynsvinkel enn kurvet. Muligens det er unikt for Samsung LCD tv'er. Anbefaler å ta en titt selv på en demo Tv i butikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå