Gå til innhold

Duger 1 stk. 980 Ti til en UWQHD monitor?


Belfaborac

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bevilge meg en UWQHD monitor i julegave i år, men er litt usikker på om 1 stk. 980 Ti har krefter nok til å yte den rettferdighet i spill.  Om noen har et slikt oppsett så vil jeg svært gjerne høre hva dere synes.

 

Når det gjelder spill går det nokså utelukkende i strategi og RPG av type Fallout/TES, Total War, X-Com og denslags.  Jeg har ikke fyrt opp en first-person shooter på mange år og kommer neppe til å gjøre det igjen heller, så bøttevis med FPS er ikke viktig.  Imidlertid vil jeg gjerne kunne skru det meste på max eller deromkring uten at ting begynner å ligne et slide show.

 

På min nåværende 27" QHD skjerm flyter alt jeg spiller helt ypperlig ved (mer eller mindre) max settings, men siden UWQHD betyr 34% flere pixler er jeg litt usikker på om ytelsen blir helt i grenseland eller verre.  En G-Sync skjerm a la Acer X34 er forøvrig ikke et alternativ; da lar jeg det heller drøye til prisene har sunket noen laken.  SLI er heller ikke av noen som helst interesse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Average FPS vil vel være i område 60 FPS og oppover i Very High / Ultra. Du kan riskiere å få noen heftige drop i enkelte spill, hvor minimum FPS kan komme ekstremt lavt, men det er jo slettest ikke sikkert du opplever dette eller plages med det.

 

Tror du trygt kan spille den type spill du snakker om i 3440*1440 med et GTX 980 TI. Det er jo tross alt snakk om en 60hz monitor.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...