Gå til innhold

Reinsdyr på Rørostraktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge to funker, men bedre plassering i flata av dyrene i V2.

Ikke helt sikker, men jeg forsøkte å dekke til den øverste mørke grå og syntes dybden ble ørlite bedre, men det er vel marginalt som det kanskje heter.

De hvite utbrenningene i himmelen ville jeg klonet igjen ved å hente inn fra omkringliggende - litt herfra og litt derfra så ser det helt naturlig ut.

 

Roar

Lenke til kommentar

Begge to funker, men bedre plassering i flata av dyrene i V2.

Ikke helt sikker, men jeg forsøkte å dekke til den øverste mørke grå og syntes dybden ble ørlite bedre, men det er vel marginalt som det kanskje heter.

De hvite utbrenningene i himmelen ville jeg klonet igjen ved å hente inn fra omkringliggende - litt herfra og litt derfra så ser det helt naturlig ut.

 

Roar

 

Hei Roar og takk for fyldig og konstruktiv kommentar, som vanlig. Har allikevel en kommentar til dette med utbrentheten. Er ikke sikker på om det i virkeligheten er så utbrent. En del ganger hvor det er mye skyer på himmelen med "hull" og hvor det ligger et tynt skylag bak som opplyses av sol, så fremkommer dette som utbrent, i alle fall mer eller mindre. Det samme gjelder i andre tilfeller der sol skinner i utkanter av skylag. Dette fremstår nærmest som hvitt og utbrent også i den virkelige verden og blir jo ikke bedre på bilder. Et spørsmål er om det rent estetisk vil være gunstig å gjøre noe i etterbehandlingen i slike tilfeller. Ideen med å hente inn lyse partier i skylaget omkring er i alle fall god dersom det dreier som reell utbrenthet eller for å dempe partier som ser utbrent ut. Vet ikke om du har synspunkter på det jeg fremholder her.

Skj

Lenke til kommentar

To flotte fotografier dette...personlig likte jeg V1 hvor de forskjellige positurer på dyrene kommer godt fram, formatet, samt det tunge skydekket kledde bildet meget godt, farger og skarphet også veldig bra....ble på en måte et minimalistisk utrykk som underbygger dyrene og landskapet.

 

mvh Ulv

 

Takk for fint og utfyllende kommentar !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Rein Norgesreklame.....

Dette var flott Ragnar! Likte v2 veldig godt,der reinen er på vei igjennom bildet. God skarphet og flott i lys og farger.

Gøy for oss asfalt travere og få se hvordan det er ute i naturen. Takker:-)

Lenke til kommentar

Rein Norgesreklame.....

Dette var flott Ragnar! Likte v2 veldig godt,der reinen er på vei igjennom bildet. God skarphet og flott i lys og farger.

Gøy for oss asfalt travere og få se hvordan det er ute i naturen. Takker:-)

 

Litt annen gate enn den du vanligvis befinner deg i. Flott å se rein og andre dyr ut i naturen. Har truffet på reinsdyr en del ganger, men så var det å få de posisjonert slik at det blir bra billedmessig. Dette var anledningen jeg har ventet, resultatet ble bedre enn det jeg har maktet tidligere. Takk for hyggelig kommentar Pål.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...