gammeldame Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Kjøpte denne maskinen ifjor i Oktober og betalte med dok stasjon 12500. 1.Maskina tok ikkje lading i dok stasjon, tenkte kjerringa har gjordt noko feil. Fikk avkrefta det då ungane kom heim, sendte inn fekk ny dok.stasjon. 2. pcen begynte å ta dårlig lading og var vanskelig å få på men ok gikk, men måtte bruke 22o volten og funka. Fortsatt ikkje lading frå dok. stasjon. 3. Tok kontakt med Dell og fikk beskjed om å sende den inn 4. Tok den i mellomtida med på kurs, brukte den ikkje og og oppdaga ved heimkomst at det var komme ei skade på skjermen. 5 Bad om reperasjon kun av pc'en ettersom det var hovedproblemet og eg ville bruke ekstern skjerm som funka. Dette nekta dei på for å sjå på pcen måtte dei reparere skjermen. dette var i April. 6. Sønnen min kom heim og fann ut at pinsa i dokkingstasjonen var flatklemte og hadde sannsynlig forårsaka feil på ..........noko inne i maskina. så no var heile pcen død. Det er no heilt umulig å flatklemme desse pinsa så her har tydeligvis dell eit kvalitetsikringsproblem som dei nekter å innrømme. sjå bilda. 7 Var i kontakt med dei idag, og der dei meinte alle feila var forårsaka av meg og eg måtte svare reperasjonane på ein pc eg knapt har brukt. og at eg kunne ikkje vente så lenge med å rapportere inn. Kva har det med feila å gjere dei har no vore dei, etter mitt skjønn burde dei beklaga problema eg har hatt. Feila var no rapportert inn. 8. Kva trur dokk og kva rettighet har eg ?? Heretter vert det ikkje handla dell det er no ein sikker veg til hell . Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Hva slags support hadde du på laptopen? Og hvorfor sendte du ikke inn laptopen slik de ba deg om å gjøre? Dessuten, du skriver også at valgte ikke å rette deg etter de beskjedene du fikk fra Dell. Selv har jeg hatt Dell PCer i over 10 år. Hovedsakelig Dell Latitude D6xx, E6xxx og E7xxx, altså høyere modeller. Både kvalitet på utstyret og service/support har vært upåklagelig. E5xxx er billigere modeller. Lenke til kommentar
gammeldame Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Hva slags support hadde du på laptopen? Og hvorfor sendte du ikke inn laptopen slik de ba deg om å gjøre? Dessuten, du skriver også at valgte ikke å rette deg etter de beskjedene du fikk fra Dell. Hva slags support hadde du på laptopen? Og hvorfor sendte du ikke inn laptopen slik de ba deg om å gjøre? Dessuten, du skriver også at valgte ikke å rette deg etter de beskjedene du fikk fra Dell. Selv har jeg hatt Dell PCer i over 10 år. Hovedsakelig Dell Latitude D6xx, E6xxx og E7xxx, altså høyere modeller. Både kvalitet på utstyret og service/support har vært upåklagelig. E5xxx er billigere model Hva slags support hadde du på laptopen? Og hvorfor sendte du ikke inn laptopen slik de ba deg om å gjøre? Dessuten, du skriver også at valgte ikke å rette deg etter de beskjedene du fikk fra Dell. Selv har jeg hatt Dell PCer i over 10 år. Hovedsakelig Dell Latitude D6xx, E6xxx og E7xxx, altså høyere modeller. Både kvalitet på utstyret og service/support har vært upåklagelig. E5xxx er billigere modeller. Har også hatt Dell tidligere uten problem men nå kom problemet . Snakka med min sønn og her får du heile saka ;2. Etter å ha tatt i bruk ny dokkingstasjonbegynte Pc en å bli rar. Tok ikkje lading frå dok stasjon. Vanskelig å slå på treg vart verre og verre. Tok kontakt med Dell som ikkje er registrert hos Dell og bad om hjelp. Fekk beskjed om at innsending måtte til. Dette var ca pluss minus 23 Mars. Ettersom den fungerte på 220 volt tok eg den med på kurs, brukte den ikkje men oppdaga ved heimkomst at den hadde fått seg ei skade på skjerm. Fortsatt dårlig lading og var vanskelig å få på men ok gikk, men måtte bruke 22o volten og funka. Fortsatt ikkje lading frå dok. stasjon. 3. Tok kontakt med Dell i April og fikk beskjed om å sende den inn. Det ville koste meg 3000 kroner fordi dei måtte skifte skjermen før dei såg på Pcen, noko eg fann merkelig ettersom eg ville avvente det og kun bruke ekstern skjerm. Dette nekta dei på, for å sjå på pcen måtte dei reparere skjermen. dette var i April. Pcen fortsatte og bli dårligere og døde så eg tok i bruk den gamle pcen som funker og lot Dell pcen stå i ro. 6. Sønnen min kom heim og fann ut at pinsa i dokkingstasjonen var flatklemte og pinsa hadde sannsynlig forårsaka kortslutning og andre feil inne i pcen. så no var heile pcen død. Min sønn tok kontakt med Dell kundekonsulent og fortalte om saken. Dette er heller ikke loggført hos Dell. Ettersom min sønn har reparert fleire maskiner og bygt pcer antok eg at dei tok han seriøst han fikk til svar at dei skulle sjå på saken. Har ikkje hørt noko så i går tok eg kontakt . 7 Oversendte bilda av dokkingstasjonen og iIfølge Dellkontakten Påstår dei at eg har forårsaka at pinsa har flata ut i dokkingstasjonen når eg har tatt ut pcen av dokkingstasjonen.og at eg måtte svare reperasjonane på ein pc eg knapt har brukt. Ingen av desse feila er garantisak påstår dei. . I tillegg kan ikkje vente så lenge med å rapportere inn. Er no umulig å ta ut og sette inn pcen i dokkingstasjonen feil, store tilførselknapper sørger for det. Feila var no rapportert inn men løsningane dei har tilbudt har ikkje vore truverdig i tillegg har dei ikkje loggført noko av hendingane som kan sporast tilbake til maskinvarefeil. . Utifra dette stolte eg ikkje på dei og ville ha second opinion av personer med kompetanse som konkluderer annarleis enn Dell og meiner dette er useriøst. Planen var å sende den inn men eg ville avvente skjermkostnad til eg visste om pcen ville fungere etterpå. Pcen skal kunne vorte reparert uten skjermreperasjon. Å påstå som dei gjer idag at eg har bøyd pinsa ved å ta opp pcen, kossen er det mulig. I tillegg påstå at skjermskaden forårsaket ustabil pc som den var før skjermskade er latterlig. Dell passer for proffer men 12500 er også penger. Jeg klarer å få denne reparert nå med hjelp av fagekspertise i familien men du verden dette er ikkje rett med tanke på dei som ikkje har nokon til å hjelpe seg. Useriøst. Selv har jeg hatt Dell PCer i over 10 år. Hovedsakelig Dell Latitude D6xx, E6xxx og E7xxx, altså høyere modeller. Både kvalitet på utstyret og service/support har vært upåklagelig. E5xxx er billigere modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå