Anonym 10klasse Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Hei. Gutt på 15 snart 16 som går på 10.klasse. lurer på hva jeg må få til for å videreutdanne meg innen romteknologi. Er veldig interessert i teknologi. Altså hvilke linjer jeg må ta på vgs og videre for å maksimere utdannelsen min☺☺ Sto ikke mye om videre utdanning innen romteknologi på nett. Så håper noen har svar på det. Kanskje det heter noe annet en romteknologi. Men har veldig mye interesse i det. Setter stor pris på svar takk?. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Romteknologi på VGS tilbys vel bare på Andøy VGS. De krever i så fall at du tar VG1 Elektronikk og VG2 Data og Elektronikk for å få ta Romteknologi såvidt jeg har skjønt. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Den vanligste veien er vel å velge linjen studiespesialisering på videregående og ta realfag i vg2 og vg3, altså realfaglig matematikk og fysikk i tillegg til for eksempel kjemi, biologi eller IT. Eventuelt kan du velge elektrofag på videregående og deretter bygge på med generell spesiell studiekompetanse. Men jeg kan ikke si hvilken vei som er best. Deretter tar du bachelor (3 år) og kanskje master (+2 år) i et egnet realfaglig studium. Meg bekjent finnes det ikke noe studium som heter nettopp romteknologi i Norge, så jeg vet ikke hva som er best å velge, men det finnes kanskje mer enn ett studium som kan være aktuelt. Du kan for eksempel undersøke hvilke muligheter du får ved å studere fysikk og matematikk, nanoteknologi, mekanikk, elektronikk eller andre ingeniørstudier. Endret 23. september 2015 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Det er vel vanlig at man har en eller annen ingeniørutdanning som er relevant. De er det mange av. Står kanskje litt om det her: http://utdanning.no/sok#fq={!tag=ss_menu_1}ss_menu_1%3Aa_utdanningsmeny&q=Satellitteknologi https://uit.no/studietilbud/yrker/yrke?p_document_id=172527&yrkeskode=Romteknolog 1 Lenke til kommentar
Anonym 10klasse Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Takk får svarene dere☺ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå