Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vgs valg, Romteknologi videreutdanning (10klassing)

Anbefalte innlegg

Hei. Gutt på 15 snart 16 som går på 10.klasse. lurer på hva jeg må få til for å videreutdanne meg innen romteknologi. Er veldig interessert i teknologi.

Altså hvilke linjer jeg må ta på vgs og videre for å maksimere utdannelsen min☺☺

Sto ikke mye om videre utdanning innen romteknologi på nett. Så håper noen har svar på det.

Kanskje det heter noe annet en romteknologi. Men har veldig mye interesse i det. Setter stor pris på svar takk?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vanligste veien er vel å velge linjen studiespesialisering på videregående og ta realfag i vg2 og vg3, altså realfaglig matematikk  og fysikk i tillegg til for eksempel kjemi, biologi eller IT.

Eventuelt kan du velge elektrofag på videregående og deretter bygge på med generell spesiell studiekompetanse. Men jeg kan ikke si hvilken vei som er best.

Deretter tar du bachelor (3 år) og kanskje master (+2 år) i et egnet realfaglig studium. Meg bekjent finnes det ikke noe studium som heter nettopp romteknologi i Norge, så jeg vet ikke hva som er best å velge, men det finnes kanskje mer enn ett studium som kan være aktuelt. Du kan for eksempel undersøke hvilke muligheter du får ved å studere fysikk og matematikk, nanoteknologi, mekanikk, elektronikk eller andre ingeniørstudier.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...