Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB 3.0-portene fungerer ikke lenger

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at jeg skulle installere en USB-basert nettverksadapter fikk jeg spm om å oppdatere USB 3.0-driveren til hovedkortet. Etter at jeg gjorde dette sluttet USB 3.0-portene å fungere. Får nå opp det vedlagte bildet med beskjeden "This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)". Har lastet ned den nyeste driveren fra ASUS sin hjemmeside men den vil ikke åpne setupen i det hele tatt. Hva gjør jeg?

Mitt oppsett:

Intel Core i7 4820K

ASUS P9X79 hovedkort

Kingston HyperX 1600MHz 16 GB (4x4)

2x Radeon 280X 3 GB

post-255239-0-70594700-1442951972_thumb.jpg

Endret av Dawgster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn rene drivere isteden. Man trenger ikke noe setup for å legge inn drivere, det følger ofte bare med et "kontrollprogram" for maskinvaren som ofte er ubrukelig. Har du Win 7/8/8.1/10?

Er det denne driveren du laster ned? Her er en eldre driver som bare er til Win 7/XP som muligens funker bedre.

Slett driveren helt fra systemet, fjern eventuellt program som la seg inn ved siden av driveren. I disse .zip filene så er det en mappe som heter "Driver", der inne så ligger de rene driverne uten ekstra crap. Velg driver manuellt inne på enhetsbehandling og velg driveren fra denne mappen, du kan også ta "søk etter driver" og merke denne mappen. Funker ikke det så får du si ifra så kanskje jeg eller noen andre klarer å finne en annen ren driver for deg.

PS; Det skjer en sjelden gang at filene inne i denne mappen (er en slik mappe på de fleste drivere) ikke fungerer selv om det skal være riktig driver. Har vært borti det en gang for litt siden med en Realtek (?) trådløsdriver, har vært borti et par andre ganger også men det er så lenge siden at jeg ikke husker helt :)

Edit; Setup programmet er også der for at det skal bli enkelt for noobs :p

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Det fungerte å velge driver, da det dukket opp to unknown devices i manageren. Men nå har jeg et nytt problem. To enheter ved navn USB Root Hub har fått utropstegn over seg. Det kommer opp samme melding om at WIndows ikke finner driverfilene. Får også melding om at jeg har den beste driveren om jeg gjør et driversøk. Hvor kan jeg finne driverfilene til disse?

Lenke til kommentar

Har prøvd de fra ASUS sin side og setupen vil ikke kjøre i det hele tatt. Hvis jeg prøver å finne driverfilene manuelt får jeg melding om at jeg har de beste driverne installert. Likevel står det at systemet ikke finner driveren (kode 31). Lastet ned Intel sine og får da opp feilmelding om at maskinen ikke møter kravene for driverne.

Lastet ned denne fra Intel sin side: https://downloadcenter.intel.com/download/21129/USB-3-0-Driver-Intel-USB-3-0-eXtensible-Host-Controller-Driver-for-Intel-7-Series-C216-Chipset-Family

Ser at jeg har et X79 chipset, men finner ikke driver til denne. Noe sted jeg kan finne dette? Har søkt litt rundt men finner ikke den riktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...