RandiA Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Trofaste, pene blomster som overlevde Roar! Ja, så vidt, Bykatt - men det er fortsatt en god del knopper på roser, får se om de rekker å komme ut før frosten kommer - i natt var det visst minus-grader mange steder. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Det er noe travelt for tiden, så det ble bare ett bilde like utenfor Bilde 5 – 5.Oktober: Chrysanthemum indicum Exif: 1/80 - f/2.8 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 De var utsøkte begge de to siste bildene dine. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Bilde 5; Fin fargetone på den chrysanthemumen. PS! Kjekt å se referatet fra WWPW... Endret 6. oktober 2015 av smort1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 De var utsøkte begge de to siste bildene dine. Tja - men takk skal du ha for kommentar. Bilde 5; Fin fargetone på den chrysanthemumen. PS! Kjekt å se referatet fra WWPW... Takk. takk for kommentar. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Bytur I dag. Her er de andre av dagens alternativer. (Jeg merket dessverre ikke at jeg hadde kommet borti og skrudd blender til den største - det ble feil i dag) Bilde 6 – 6.Oktober: Gaven - Øvre Bakklandet Exif: 1/6400 - f/2.8 - ISO 125 Exposure Compensation: -0.66 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Om du skal hit, kan du kanskje slenge deg med Scott Kelby en snar-omgang, det er faktisk brukbar værmelding. Jeg skulle ikke riktig så langt nord, bare så vidt nord for Røros. Været var ikke det helt store på søndag akkurat, regnet kom og gikk. Men det stadige værskiftet er jo bra for fotomulighetene. Bilde 3: Pussig med den ensomme astersen omgitt av visne blomster. Hvorfor er bare denne i blomst tro? "De visne" gir en fin innramming. Bilde 4: Kledelige dråper på Det "blå teppet". Bilde 5: Sterke filolett-farger. Hagen din må være et fyrverkeri hvis denne også kommer derfra. Bilde 6: Jeg synes stor blender gjorde seg bra her. Harmonisk og fint bilde. Bryggene var også et bra alternativ. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Bilde 6; artig "gaveide".. fargefint.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Om du skal hit, kan du kanskje slenge deg med Scott Kelby en snar-omgang, det er faktisk brukbar værmelding. Jeg skulle ikke riktig så langt nord, bare så vidt nord for Røros. Været var ikke det helt store på søndag akkurat, regnet kom og gikk. Men det stadige værskiftet er jo bra for fotomulighetene. Bilde 3: Pussig med den ensomme astersen omgitt av visne blomster. Hvorfor er bare denne i blomst tro? "De visne" gir en fin innramming. Bilde 4: Kledelige dråper på Det "blå teppet". Bilde 5: Sterke filolett-farger. Hagen din må være et fyrverkeri hvis denne også kommer derfra. Bilde 6: Jeg synes stor blender gjorde seg bra her. Harmonisk og fint bilde. Bryggene var også et bra alternativ. Du far sagt det du, k.n.b - 5: Den er fra "hagen" ja, dvs - akkurat denne står i krukke ved inngangsdør. Bilde 6; artig "gaveide".. fargefint.. Takk, takk, smort1.... Enig, 'fin gaveide' Det var så mye sol da jeg tok bildet, at jeg var ikke sikker på om jeg fikk med skiltet - så jeg ble faktisk positivt overrasket da jeg fikk det inn på PC'n Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Bilde 7 – 7.Oktober: Hordeum vulgare - Bygg-aks Exif: 1/25- f/2.8 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Blomsterbilder har du taket på - mange flotte i festen så langt. Gaven ble vellykket. Fint komponert og syklisten på riktig plass. Rett valg av dybdeskarphet. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Mye flott her! Jeg likte den bygg-aksen spesielt godt av en eller annen årsak. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Fint dandert byggaks og meget passende bakgrunn. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Takk Bjørn, osmoen og Jorun for hyggelige kommentarer. Skulle vel hatt bilde av det flotte Nordlyset i går - men det har jeg ikke "lært" meg å fotografere enda - det ble bare et dårlig bilde som jeg la på FB. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Det er oktober, så man kan ikke forvente så mye - noen roser holder fortsatt stand Bilde 8 – 8.Oktober: Ghislaine de Féligonde Exif: 1/400- f/4.5 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Dagens fangst Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Lekker rose, skarp og fin mot den myke bakgrunnen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 God variasjoner hos deg, som vanlig. Liker godt nr. 2 - helt klart innevær Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2015 Lekker rose, skarp og fin mot den myke bakgrunnen God variasjoner hos deg, som vanlig. Liker godt nr. 2 - helt klart innevær Takk. Takk for kommentarer. Ikke særlig i mood for fotografering i dag - men det ble et regnvått, rett utenfor. Bilde 9 – 9.Oktober: Calamintha grandiflora Exif: 1/100 - f/4.5 - ISO 400 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Bilde 7: Litt færre byggkorn enn Bjørn Åge hadde i sitt "Sahara-bilde", det er vel ikke så mye annet som er likt heller for så vidt. Det virker som oppløsningen er høy både i kamera og objektiv, siden de tynne snerpene er så bra gjengitt. Den mørke bakgrunnen gir også en god kontrast her. Bilde 8: Vet ikke hva man kan forvente, men denne var i særdeles godt hold i alle fall. Superskarpt der det er skarpt. Bilde 9: Gigantisk fargekontrast, blomstene formelig popper ut av det grønne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå