Gå til innhold

microplex..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har de forklart hvorfor de tar "ekspenisjons gebyrer"

Fordi de vil ha mer penger?

Ja det har de forklart flere ganger. Dette at de synes det blir mer rettferdig slik. Pakking og sending av varer er en kostnad for alle webshoper. Om kunden skal ha en liten tube arctic silver eller kjøper masse varer for 5 000kroner så kostnaden butikken får med pakking og sending ca den samme. Derfor er det sånn sett rettferdig at alle kunder betaler like mye i eksp.gebyr. Alternativet ville jo vært at dette ble betalt gjennom prisen på varene. Da ville den som handla mye fått det dyrere og den som handla lite fått det billigere.

Dette er ca hva Microplex har skrevet her på forumet (bare jeg har brukt mine ord i å forklare det).

Nå kan du selvsagt argumentere (og dette er mitt syn) at dersom de fjerna eksp.gebyret så ville ikke prisene gått opp, Microplex ville bare fått en redusert fortjeneste på driften sin. Forbrukere ser nok mer på prisen på produktet enn på den totale kostnaden ved kjøpet ;)

Når det gjelder på prisen på vannkjølingssettet så skal vi ikke se bortifra at dette er pga skifta av pumpe. I begynnelsen var det tiltenkt en Eheim 1046 (230v AC), men nå er dette forandrer til en AC Aquastream som er en 12v DC pumpe (basert på Eheim 1046). En annen grunn kan jo selvsagt være så enkelt at Microplex har funnet ut de vil tjene mer penger ved å selge settet til 2000 kroner ;)

Lenke til kommentar

Ut fra det jeg vet om Tsunami, har settet blitt oppgradert på flere punkter i forhold til det som originalt var tanken. Derfor antar jeg at den høyere prisen skyldes dyrere komponenter enn originalt planlagt.

Når det gjelder ekspedisjonsgebyret, har jeg forstått det slik at det vil komme VISA-betaling på Microplex. Da er det ikke umulig at gebyret vil bli fjernet - men det er hva jeg TROR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...