Delvis Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Vet noen svaret på dette, som er litt uklart for meg;Gjelder en ny (ubrukt/usprettet pakke) vare kjøpt på IKEA varehus for ca et halvt år siden Er det ikke 14 dager som er grensen i de tilfellene også, eller gjelder det bare ved netthandel? Ser sånn ut i vilkårene (se nedenfor). Der står det "ubegrenset"(?) når det er kjøpt på varehus. Vilkår Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Ganske rotete informasjon. Forskjellen blir at 14 dagers angrerett er lovpålagt og gir deg større frihet da du kan åpne varen. Har du ikke åpnet varen utvider IKEA angreretten til ubegrenset tid. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Angrerett gjelder ikke ved kjop i varehus, saa det punktet trenger du ikke tenke paa.Det staar jo klart og tydelig at saa lenge varen er uaapnet, og du har kvittering/ordrebekreftelse, saa har du ubegrenset bytte og returrett.Staar ganske klart i mine oyner. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Okay, så da har jeg lov å bytte den om jeg skjønner rett? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Retur av varer på varehusIKEA har ubegrenset bytte og returrett på ubrukte varer. Du kan fritt bytte og returnere dine varer selv på ditt nærmeste IKEA-varehus. Ved bytte eller retur må du huske kjøpsbevis/ordrebekreftelse.Oppfyller du kravene nevnt over? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Obs. ubrukt ja. Men nå fant jeg ut at pakkene(tapen) har vært åpnet likevel. Da er vel bare å glemme det. jaja.. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Obs. ubrukt ja. Men nå fant jeg ut at pakkene(tapen) har vært åpnet likevel. Da er vel bare å glemme det. jaja.. Ubrukt og uåpnet er vel strengt tatt to forskjellige ting? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2015 Forfatter Del Skrevet 24. september 2015 Regner med det er opplagt at når emballasjen er åpnet/sprettet, kan ikke varen lenger dokumenteres å være ubrukt. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Ta kontakt med Ikea og hør vi de sier om saken!! Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Regner med det er opplagt at når emballasjen er åpnet/sprettet, kan ikke varen lenger dokumenteres å være ubrukt. IKEA ting som må monteres synes det veldig godt på om er skrudd sammen eller ikke IKEA pleier å være veldig greie på retur uansett. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2015 Forfatter Del Skrevet 24. september 2015 Nei. Når det har blitt åpnet, blir det en "skjønnsvurdering" etter hvor greie de velger å være. Det vil jeg ikke Var bare om det ikke var fnugg av tvil. Er ikke så stor sak likevel. Dessuten er det for sent, var der i går. Nå blir det et halvt år til neste gang igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå