Eivor Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Det hadde vært moro å teste hvor fort Windows med installerte programmer kjører Da tenker jeg på å måle hvor mye raskere alt kjører før og etter "opprydding" og/eller hvordan en «clean install» kan hjelpe. Normalt blir det jo bare synsing. Jeg har funnet program som måler oppstarttida, men syns det bare er en indikator. Har ikke funnet noe på nettet, så kanskje noen kan gi et tips? (Det finnes jo allverdens programvare for å teste hurtigheten til selve maskinen, men det er ikke det jeg er ute etter.) Endret 22. september 2015 av Eivor Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Du sjekker RAM og CPU bruk på Windows før og etter oppryddingen. Du får nok ikke sjekket ytelsen på Windows i seg selv siden det ikke bruker noe særlig i idle mode. Hvis du kjører vanlige ytelsestester før og etter så gir dette et korrekt resultat av hvor mye en opprensking/ clean-install hjelper. Du kan jo også sjekke hastighet på lastetider etc med en stoppeklokke. Hvis ikke dette er "godt nok" så forstår jeg ikke hva du er ute etter da det ikke er noe annet du kan måle (?). Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Du sjekker RAM og CPU bruk på Windows før og etter oppryddingen. Du får nok ikke sjekket ytelsen på Windows i seg selv siden det ikke bruker noe særlig i idle mode. Hvis du kjører vanlige ytelsestester før og etter så gir dette et korrekt resultat av hvor mye en opprensking/ clean-install hjelper. Du kan jo også sjekke hastighet på lastetider etc med en stoppeklokke. Hvis ikke dette er "godt nok" så forstår jeg ikke hva du er ute etter da det ikke er noe annet du kan måle (?). Takker for svar. I min uvitenhet trodde jeg at benchmark-program bare testet ytelsen uten hensyn til den aktuelle Windows-innstallasjonen, eller om du vil, hvor kraftig pc-en er. i5 prosssor versus i7 for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå