Gå til innhold

Lyst på en iPhone 6S før lansering?

Anbefalte innlegg

Teknologisk er alle moderne smartphones mer enn gode nok til alle brukere. At noen er overrasket over at konkurransen ikke lenger kun handler om tech slutter aldri å forundre meg.

Dette forundrer meg også, men jeg tror jeg har en teori...:-)

Produsenter av Android-enheter, og for så vidt også Windows-dingser, forsøker å selge sine dingser i et svært konkurranseutsatt marked. Prisene er presset og produsentene er mange. Veldig mange. Så noe må de konkurrere på siden de stort sett har ganske like løsninger og økosystem.

Da er det lett å forsøke å være den beste på teknologi. De kjører på med mange kjerner i prosessoren, masse piksler på kamera, mer arbeidsminne + en del andre ting som stort befinner seg inne i dingsen. Det er lite fokus på helhetlige løsninger innen et større økosystem. Da er det klart at mange av kundene også blir fokusert på teknologi og tror at dette er det viktigste.

Ikke minst her inne på tek.no...:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting med det som er produser av/ for Apple

når prisen er slik den er så forventer de fleste at det er et perfekt produkt .

selv om det funger veldig bra sammen med andre Apple dingser så er det på langt nær perfekt

så har man status syndromet , som gjør at mange kjøper den ( den dyre utgaven )

siden Apple er interessert i å tjen penger så kan de utnytte dette på god og vondt

Så har man  på en måte "kaster" i samfunnet . der noe unner seg dyre ting mens andre sliter økonomisk med å få økonomien til gå rundt ( spesielt foreldre )

Da blir det en uting når alle vene i en gruppe forlanger at at alle må ha siste utgave

dette kan Apple utnytte til de grader hvis de vill.

noen ganger gjør de det også  med å lansere spesial modeller til enda høyere pris

siden folket ikke vet hva som er riktig pris , på grunn av "må ha " faktoren  som også drar med seg flere hvem er det da som kan si hva som er riktig pris her

Apple setter den prisen folket er villig til å betale , uten at det nødvendigvis er riktig pris

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...