sdf123 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg har problemer med en Intel 330 SSD som jeg får hangups og blåskjerm av og til. Den er ikke i bruk lengre, men tenkte å ta den i bruk nå om noen vet om det hjelper å oppdatere til nyere f/w? Og må jeg oppdatere under oppstart eller kan jeg oppdatere via en sånn usb dock som jeg setter disken i? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Jeg tror du kan oppdatere direkte i Windows med Intel SSD Toolbox. Med mindre du kjører RAID. Endret 22. september 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg tror du kan oppdatere direkte i Windows med Intel SSD Toolbox. Det kan jeg bekrefte. Dette fungerer med SATA-tilkoblede SSD'er, men jeg vet ikke om det virker med en USB-tilkoblet dock. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Fungerer ikke på USB med Samsung iallfall. Har aldri forsøkt med Intel Toolbox på dems SSD'er på USB - vil nesten tippe drevet må være tilkoblet en maskin på SATA. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Man må ha SATA SSD fra Intel tilkoplet native sata kontroller og satt i ide/legacy mode for å bruke dems firmware update utility. De har en user guide for prosedyren med detaljer https://downloadcenter.intel.com/download/18363/Intel-Solid-State-Drive-Firmware-Update-Tool Endret 22. september 2015 av syar2003 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Jeg har oppdatert med kontrolleren satt til AHCI. Men jeg brukte SSD Toolbox. If you are a Windows* user, please take advantage of the Intel® SSD Toolbox to perform firmware updates which is the preferred method for most Windows users. Endret 22. september 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg har oppdatert med kontrolleren satt til AHCI. Men jeg brukte SSD Toolbox. If you are a Windows* user, please take advantage of the Intel® SSD Toolbox to perform firmware updates which is the preferred method for most Windows users. Ja. Det kan funke (spørs på kontrolleren og hvor du er tilkoplet). Ide mode kan leses ut i fra bruker manualen om det oppstår feil. Jeg mener man bør søke en failsafe metode med en slik delikat operasjon som FW oppdatering av ssd er. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Når Intel selv anbefaler SSD Toolbox for Windowsbrukere så tror jeg det er det lureste. Mest sansynlig er det gode sjekkrutiner for å unngå problemer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Intel toolbox 9.2 Troubleshooting - Firmware Update If you encounter an issue updating the firmware on an Intel SSD or if the firmware update fails, use the Intel® Solid-State Drive Firmware Update Tool located at: http://www.intel.com/go/ssdfirmware Note: The Firmware Update option in the Intel SSD Toolbox can be used to update the firmware on Intel SSDs only. All Intel SSDs are supported except: • Intel® X25-E Solid-State Drive • Intel® Solid-State Drive 510 Series For these SSDs, use the Firmware Update Tool mentioned above. Som nevnt er dette fail safe metoden . Og etter min erfaring alltid best enten det gjelder bios eller ssd firmware.Siden dette ikke er en drive i bruk , kanskje ikke så viktig til motsetning til at man skal oppdatere den benyttede os disken til nyere operativsystem med locked files og hybrid shutdown i eksisterende maskin. Uansett. Man kan ikke ha den tilkoplet et USB kabinett. Endret 22. september 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Fra den linkede siden til Intel® Solid-State Drive Firmware Update Tool (som ikke er oppdatert siden 2013): If you are a Windows* user, please take advantage of the Intel® SSD Toolbox to perform firmware updates which is the preferred method for most Windows users. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Fra den linkede siden til Intel® Solid-State Drive Firmware Update Tool (som ikke er oppdatert siden 2013): If you are a Windows* user, please take advantage of the Intel® SSD Toolbox to perform firmware updates which is the preferred method for most Windows users. De lenker til hverandre.Det jeg har quotet i innlegget over over er direkte avskrift/klipp fra gjeldende Intel Toolbox user instuctions/guide. Merk at ordlyden er : Most Windows users og preferred. Det er ikke på noe vis absolutt. Skal vi slutte å pirke nå Endret 23. september 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Merk at ordlyden er : Most Windows users og preferred. Det er ikke på noe vis absolutt. Neida, men det er det greieste stedet å starte. Skal vi slutte å pirke nå Ja, nå kan vi det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Jeg har noen år på baken innenfor emnet og foretrekker fremdeles bootmedium og offline update av bios og firmware hvor brenneprogrammene har eksklusiv aksess direkte isteden fra inne i fra Windows hvor det mange ganger vise seg å gå feil. Det har vist seg å være en ubetinget suksess. Og er innarbeidet rutine å benytte offline update dersom produsenten gir det ut. Da vet dere hvorfor Endret 23. september 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå