Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Har en mecbook stående her, har null peiling på disse pcene. Tastatur virker ikke som det skal, når du skriver på det kommer det bare tall og masse rare tegn. Så du kan ikke skrive i det hele tatt på det tastaturet som er på macen. Ingen av knappene på tastatur virker ikke tall eller bokstaver stemmer når du trykker på dem. Pluger inn tastatur med usb så kan du bruke lapptopen. Men lure da hvordan få den tilbake til fabrikkstandard, har funnet ut at dette ikke er like enkelt som det er på en vanlig pc. Har prøvd å søke litt med da står det skal holde inn cmd knappen og 12 med det går da ikke så lenge tastaturet er heilt tullete. Har bare et Windows tastatur til å skrive med på denne maskinen, så her er tanken på å få null stilt macbooken til fabrikkstandard . Noen som har peiling på hvordan dette gjøres? Eller må en ta ut harddisken på den og plugge den inn igjen om det går da uten at alt blir borte da tenkte jeg på os eller hva det hetter. Men da må du sikkert ha noe program til å få den i gang igjen? Eller hvordan endre tastaturet tilbake så det virker normalt? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 https://support.apple.com/en-us/HT201314 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 https://support.apple.com/en-us/HT201314 Problemet er at tastene ikke virker normalt på tastaturet så trykker jeg eksempel r så kommer det bare masse 5 taller. så jeg får ikke brukt command og r på tastaturet så har koblet et Windows tastatur da går det å skrive. Men dette Windows tastaturet har jo ikke command knapp, og det er koblet med usb inn i macen. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 https://support.apple.com/en-us/HT201314 Problemet er at tastene ikke virker normalt på tastaturet så trykker jeg eksempel r så kommer det bare masse 5 taller. så jeg får ikke brukt command og r på tastaturet så har koblet et Windows tastatur da går det å skrive. Men dette Windows tastaturet har jo ikke command knapp, og det er koblet med usb inn i macen. Disse tastekombinasjonene skal du trykke før maskinen har startet opp. Hold nede CMD+R og slå på maskinen. Ikke slipp tastene før du ser at det skjer noe på skjermen. Da skal du komme inn i recovery mode. Hvis tastene registreres feil før maskinen er påslått tyder det på hardware feil. Har maskinen vært utsatt for fukt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 https://support.apple.com/en-us/HT201314 Problemet er at tastene ikke virker normalt på tastaturet så trykker jeg eksempel r så kommer det bare masse 5 taller. så jeg får ikke brukt command og r på tastaturet så har koblet et Windows tastatur da går det å skrive. Men dette Windows tastaturet har jo ikke command knapp, og det er koblet med usb inn i macen. Disse tastekombinasjonene skal du trykke før maskinen har startet opp. Hold nede CMD+R og slå på maskinen. Ikke slipp tastene før du ser at det skjer noe på skjermen. Da skal du komme inn i recovery mode. Hvis tastene registreres feil før maskinen er påslått tyder det på hardware feil. Har maskinen vært utsatt for fukt? Nei den har vert tør og fin siden den hva ny er heller ingen riper eller noe som tyder på at den har vert utsatt for noe heller. Den fikk denne sykdommen for ca et år siden, så har ikke brukt den på lenge siden jeg må drive med ekstra tastatur Når jeg starter maskinen så skjer det ikke noe når jeg holder inne disse tastene på tastaturet på maskinen. Når jeg trykker nå en tast nå så kommer det opp flere bokstaver også kommer det opp bare en mase 5 tall på rekke og rad når jeg eksempel går inn å søkke noe på Google. Så det ser ikke ut som den reagere på når jeg starte maskinen og holder inne diss to knapene. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Du skriver ingenting om hvilken modell eller hvor gammel den er, men slik du beskriver det ville jeg tatt den med til forhandler der du kjøte den eller til Eplehuse for en diagnose. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Du skriver ingenting om hvilken modell eller hvor gammel den er, men slik du beskriver det ville jeg tatt den med til forhandler der du kjøte den eller til Eplehuse for en diagnose. Dette er en Macbook pro er vel kjøpt i 2013. Så kanskje jeg skal bare ta den med og få noen til å se på den. Så takker for all hjelp og svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå