Torbjørn Milje Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 En stri høstelv Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Sterkt lys og utbrenninger i vann og fosser kan sette grå hår i hue på en fotograf hvis han har noe igjen. Her funker nærmeste fossen helt perfekt mens den bakre har mye utbrenninger. Er noe først utbrent kan ikke lysdemping gjøre noe som helst. Da må det forsøk og pirkeri til. Jeg bruker ofte med godt resultat en blanding av forsiktig støytilsetting med påfølgende blur i flere operasjoner kanskje med et skarphetsklikk innimellom. Tidkrevende pirkearbeid som jo betaler seg hvis man lykkes med et bilde man setter pris på. Jeg har oppholdt meg under tropesol i Goa i India i 17 vintre og det mye utbrent hvit fugl som jeg reparerte på denne måten. men det blir mye forsøk og feil og om att og omattatt igjen som Elisabeth Grannemann sang en gang i tiden. Bare nevner dette hvis du nå sitter hjemme likevel med god tid og vil bruke den til å forsøke å reparere noen bilder. Utover nevnte utbrenninger er jo dette en superduper komp. med god skarphet, farger og detaljer. Passer jo utmerket nå som oktober nærmer seg med stormskritt. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Flott komposisjon og farger. Litt utbrenning i den øverste fossen tilgis. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Flott høstmotiv hilsen Torhild Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Flott komposisjon og nydelige høstfarger! Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Tusen takk Roar, Ragnar, Torhild og Helene for konstruktive og fine kommentarer Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg