flageborg Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Deltagernivå: Pingle Utstyr: Børste støv av en.........xxxmm Edit: Det ble 35mm......i en hypet versjon. Endret 3. oktober 2015 av flageborg Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 40mm dersom det er fullformat du har. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 40mm dersom det er fullformat du har. Hvilken vil du foreslå? Post gjerne lenke... Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Canon EF 40mm F2.8 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Canon EF 40mm F2.8 Trenger et Canon kamerahus også......hmmmmm.....blir nok litt vrien på så kort varsel... Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Hva skal du med et fastobjektiv dersom du ikke har noe kamera? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Det er du som foreslår Canon.... Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Det er du som spør. Kan ikke finne noe i kravspessifikasjonen din om et du ønsker et objektiv som skal passe for Nikon. Kan heller ikke se av spørsmålet at du har en forkjærlighet for Sigma ART. Jeg pleier konsekvent å besvare dårlige spørsmål med dårlige svar. 2 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Det er du som spør. Kan ikke finne noe i kravspessifikasjonen din om et du ønsker et objektiv som skal passe for Nikon. Kan heller ikke se av spørsmålet at du har en forkjærlighet for Sigma ART. Jeg pleier konsekvent å besvare dårlige spørsmål med dårlige svar. Den er faktisk litt underholdende denne "ordvekslingen". Og Professor Balthazahar du sier at du besvarer dårlige spørsmål med dårlige svar, men jeg vil faktisk snu det på hodet. Du kom jo med et "dårlig svar" på noe som ikke var et spørmål! Du startet jo det hele da du foreslo 40 mm uten at Flageborg hadde bedt om råd eller stilt et spørsmål (min tolkning av første post), og hvordan klarer du å dra Sigma Art inn i dette? Fra løse luften? PS!! min tolkning av Flageborg sin åpningspost er at han har mer enn ett fastobjektiv liggende og funderer på hvilket av de han skal lete frem igjen (men jeg kan jo ta feil) Endret 22. september 2015 av polljen 2 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Ja du bare gjetter, det gjorde jeg også. Kunne selvsagt ha laget en kjempelang liste med spørsmål slik at jeg hadde fått alle nødvendige data for å kunne gi han et godt råd, men når ikke han gidder å legge mer ennergi i å utforme spørmålet sitt så gidder ikke jeg det heller. At han har Nikon og liker Sigma oppdaget jeg i en annen tråd. Dessuten aner det meg at Hr. flaneborg er en verdensmester som overhode ikke trenger hjelp til noe som helst. Tipper han bare ønsker å fortelle at han har et stort utvalg med fastobjektiv av ypperste klasse ....-men dette er også bare gjetting :-) 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 PS!! min tolkning av Flageborg sin åpningspost er at han har mer enn ett fastobjektiv liggende og funderer på hvilket av de han skal lete frem igjen (men jeg kan jo ta feil) Ja, så enkel er forklaringen på mine x'er i innledningen. Vil melde meg på festen tidligst mulig, men har ikke klart å bestemme meg for hvilket av fastobjektivene som skal være med på fest Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Ja, så enkel er forklaringen på mine x'er i innledningen. Vil melde meg på festen tidligst mulig, men har ikke klart å bestemme meg for hvilket av fastobjektivene som skal være med på fest Hvis du trenger hjelp til å velge, så kan du jo komme med en liste over alternativene Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Hvis du trenger hjelp til å velge, så kan du jo komme med en liste over alternativene Den er grei, men må kjenne litt på hvilket jeg har litt lyst til å bruke så lenge....sammenhengende....og det er høst Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Børster støv av en.........35mm ble det.....litt fremkalling først Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) 3. oktober 2015 I dag ble det portrett av ei kidz som sitter på venstre skulder....mens far øver seg på håndholdt "selfie". Endret 3. oktober 2015 av flageborg Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Friske farger,og flott fokus - (litt skremmende utseende da, for lett-skremte) Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Skulle hatt et skilt ved inngangen: "Vokt dem for fuglen - nebbet virker" Hunden i huset bare logrer med halen når folk kommer.....så han virker ikke lenger. Ellers blir det en oktober-fest med lån av Nikon D600 og det ser ut som den trenger litt justeringer, men det er bare en trivelig tilleggs-utfordring. Bildet er tatt før justeringer og croppet 100%(nesten). ISO 1600 er kanskje litt mindre greit....så får prøve ett hakk ned til å begynne med. Endret 3. oktober 2015 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) 4. oktober 2015 Har tatt noen runder både opp og ned på skalaen med AF fine tune og nå ser det ut som den treffer der jeg sikter.....med -10. Blir vel å finne fram kalibreringsverktøyet i morgen og dobbelsjekke. Litt nedjustering av ISO også.....så det ikke blir så slitsomt kornete... Med såpass lyssterkt objektiv blir det vel til å la både tripod og blits stå parkert til festen er over.... Endret 4. oktober 2015 av flageborg Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Interessant bilde - morsomt med en slik stripe av fokus, fine farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå