Petter_1989 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Sendte inn laptopen til InfoCare for under 2 år siden for å få byttet defekt skjermkort. Nå, 1,5 år senere driver det nye skjerkortet å tuller igjen. Har jeg fortsatt rettigheter iforhold til å få byttet dette skjermkortet? Garantien på selve laptopen er utgått. Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 For et års tid siden hadde jeg en forsterker som var utenfor garanti med en ødelagt komponent som ble byttet ut halvannet år tidligere. Jeg ringte Forbrukerrådet og de mente da at det er to års reklamasjon på komponentene som ble byttet ut. For min del ordnet det seg uten å måtte dra frem det kortet, men som et sammenligningsgrunnlag ville jeg sagt at skjermkortet de byttet ut er innenfor reklamasjonstiden. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hvor gammel er PCen? - Er du forbruker så har du 5 års reklamasjonsrett på PCen, og generelt sett har du 2 år på reparasjonen - men er den under 5 år kan du nok reklamere uansett, og at feilen skyldes en svakhet som var tilstede på kjøpstidspunktet er det vel ingen tvil om siden den har vært reparert tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå