Velmont Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg er i Oxford, hjemme i Norge har den idiotiske routeren til Cisco problemer. Saken er at naar jeg gj0r opperasjonen jeg maa - slette noen NAT entries, saa mister jeg tilgangen til routeren og kan ikke gj0re mer! Dvs. jeg maa ha et script som gj0r det for meg.. Her blir det litt vanskelig for meg fordi jeg kobler opp "telnet 10.0.0.1" - men jeg klarer ikke faa et script til aa skrive inn f0lgende (i rekkef0lge): passord enable passord set nat entry delete inside 10.0.0.3 write reboot Jeg pr0vde meg paa et lite bash script, men - nei. Fikk det ikke til, her er det: #/bin/bash telnet 10.0.0.1 <<EOF passord sh na quit EOF Er det kanskje en maate jeg kan skrive "telnet 10.0.0.1 &" paa ogsaa ha et bash script som sender "input" til telnet bakgrunnsprosessen? Det maa ogsaa vaere pause mellom hver kommando fordi routeren er treeeg.. Noen som klarer aa finne en l0sning? - Ja er vanskelig. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hva om du gjør det hele i en screen session? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Hva om du gjør det hele i en screen session? hmm, jeg skj0nner ikke helt. Jeg mister jo fremdeles oppkoblingen mot boksen min? Du skj0nner.. MEG -> INTERNETT -> ROUTER -> LOKALNETT m/ SERVER Naar jeg dreper routeren saa kan jeg ikke komme til serveren lengre for aa fikse det! -- Derfor trenger jeg et script eller noe som gj0r det innenifra mens jeg sitter her og tar meg en br0dskive.. (gaar forresten for dagen naa) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hva om du gjør det hele i en screen session? hmm, jeg skj0nner ikke helt. Jeg mister jo fremdeles oppkoblingen mot boksen min? Du skj0nner.. MEG -> INTERNETT -> ROUTER -> LOKALNETT m/ SERVER Naar jeg dreper routeren saa kan jeg ikke komme til serveren lengre for aa fikse det! -- Derfor trenger jeg et script eller noe som gj0r det innenifra mens jeg sitter her og tar meg en br0dskive.. (gaar forresten for dagen naa) Ja - men poenget er at når du mister forbindelsen utenifra så går også telnet sessionen din ned, forutsatt at du har logget inn på en av maskinene i nettverket innenfor routeren. Om du kjører den i screen så fortsetter den. Slik pleier iallfall jeg gjøre det om jeg må oppdatere iptables regler på firewall boksen min. Vet ikke om det funker i ditt tilfelle - men jeg mener om du kjører et script eller piper kommandoene inn i telnet så vil du være garantert at scriptet/kommandomene fullføres selv om du minster kontakten. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Ja - men poenget er at når du mister forbindelsen utenifra så går også telnet sessionen din ned, forutsatt at du har logget inn på en av maskinene i nettverket innenfor routeren. Om du kjører den i screen så fortsetter den. Slik pleier iallfall jeg gjøre det om jeg må oppdatere iptables regler på firewall boksen min. Vet ikke om det funker i ditt tilfelle - men jeg mener om du kjører et script eller piper kommandoene inn i telnet så vil du være garantert at scriptet/kommandomene fullføres selv om du minster kontakten. Wow, glupt! Det med piping funka! Men du.. Hvordan faar jeg "enter" da? echo -e "passord\n" gaar ikke! Ikke echo -e "passord\0" heller Endret 12. november 2003 av Velmont Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 JEG FIKK DET TIL! Slik gaar det: # routerhax2.sh - av Odin (velmont) #/bin/bash sleep 1 echo -ne "passord" cat enter sleep 1 kommando cat enter sleep 1 kommando cat enter saa lagde jeg en fil: enter slik: cat > enter etter trykket jeg CTRL+V og ENTER tasten, trykket enter igjen og CTRL+D saa skriver jeg: ./routerhax2.sh | telnet 10.0.0.1 Og alt funker Takk for all hjelp folkens, dere er noen engler Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 ctrl+v, ctrl+d? Er ikke helt med. Kunne du forklart litt bedre? Er det en hex-nybbel du har lagt inn i 'enter' fila? Og hvor mange linjer er 'enter' fila, cat'er du hele fila tre ganger? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 ctrl+v, ctrl+d? Er ikke helt med. Kunne du forklart litt bedre? Er det en hex-nybbel du har lagt inn i 'enter' fila? Og hvor mange linjer er 'enter' fila, cat'er du hele fila tre ganger? prøv å gjør akuratt det jeg skrev der, når du skriver: CTRL+V og så trykker <ENTER> så får du tegnet ^M opp som er "enter" vist for oss mennesker. Men istedenfor å skrive "^M" som faktisk bare blir ^M slik det står skrevet så trykker jeg CTRL+V, da kommer jeg inn i en modus som tar inn symbolet skikkelig istedenfor å utføre det.. øh.. fatter? Så da fins det faktisk en "ekte" <enter> inne i enter fila som jeg lagde! ;D Ikke bare en \n, men en ekte ^M symbol.. Fordi jeg må trykke <ENTER> etter jeg har skrevet inn passordet, eller f.eks en kommando til routeren så må jeg ha noe som kan "trykke ENTER" for meg, det gjør denne enter fila som jeg lagde med cat > enter Når det kommer til CTRL+D så er det bare noe du trykker for å komme utav CAT som skriver inn i "enter" fila.. Jeg vil jo komme utav fila, skal ikke gjøre alt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå