VikingBoner Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hei! Har sett etter feil selv, men klarer ikke å lokalisere feilen.Men isåfall, mitt høyre framhjul rister, det rister ikke hele tiden, men ganske ofte. Det føles ut som jeg kjører på kantlinja for det rister så mye. Det rister like mye når jeg kjører på strak strekning og svinger f.eks. i rundkjøringer. Blir verre om jeg øker farta. Skal inn på eu-kontroll på torsdagen så vært greit å fått fikset dette på forhånd. Har sjekket om hjulbolter sitter og om det er noe dritt i felgen. Alt var som det skulle. Har noen opplevd noe lignende eller vet hva som må gjøres?Takker for alle svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hvis det rister i bestemte hastigheter så er det som regel et eller flere ubalanserte hjul. Dekkverksted kan sjekke og fikse dette. Hvis det rister mens du bremser så er det sansynligvis kast i en skive. 1 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Kast i bremseskive Ubalansert dekk Defekt drivknute Hjullager Satt i rekken av sannsynlighet. 1 Lenke til kommentar
VikingBoner Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Hvis det rister i bestemte hastigheter så er det som regel et eller flere ubalanserte hjul. Dekkverksted kan sjekke og fikse dette. Hvis det rister mens du bremser så er det sansynligvis kast i en skive. Kjenner dekke "kakker"/"hakker" ifra 5km/t -> 100 km/t Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Har du prøvd å jekke opp hjula, vri og snurre på de og se om du hører eller kjenner noe unormalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå