Gå til innhold

Planlegger å bygge PC i høstferien - Ser dette ut som et bra bygg? (20K)

Anbefalte innlegg

Satt sammen en handleliste på prisguide, noen som kunne tatt en titt og evt. komme med tilbakemelding? Setter pris på all respons.

Pcen skal brukes til gaming, for det meste nyere AAA titler og RPG's. Skal helst kunne kjøre disse på max. Har valgt 1440P Freesync skjerm, men er usikker på om pcen kan kjøre med denne oppløsningen.

Må ha Tastatur og skjerm i tillegg, totalpris så nærme 20k som mulig

https://prisguiden.no/liste/156097

Takk på forhånd!

Endret av AblaObla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. du må overklokke hvis du skal kunne ha bruk for 2666 mhz på ram.

jeg ville anbefalt nVIdia til den prisen der  da nVidia slår amd på det budjsettet. GTX 980 TI ville passet deg bedre men ser du har valgt freesync som er billigere alternativ til gsync. Se om du finner en G-Sync monitor og enten 980 TI eller 980 til samme pris.

2. Vurder X99 istede for skylake hvis du har råd itl det

3. vurder Corsair H100i som er bedre CPU kjøler. hyper 212 evo er ikke den beste når det kommer til overklokking, bra og stille er den, men ikke forvent noe ekstremt med greie tempraturer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. du må overklokke hvis du skal kunne ha bruk for 2666 mhz på ram.

jeg ville anbefalt nVIdia til den prisen der  da nVidia slår amd på det budjsettet. GTX 980 TI ville passet deg bedre men ser du har valgt freesync som er billigere alternativ til gsync. Se om du finner en G-Sync monitor og enten 980 TI eller 980 til samme pris.

2. Vurder X99 istede for skylake hvis du har råd itl det

3. vurder Corsair H100i som er bedre CPU kjøler. hyper 212 evo er ikke den beste når det kommer til overklokking, bra og stille er den, men ikke forvent noe ekstremt med greie tempraturer.

1. Overklokking er noe jeg mest sannsynelig kommer til å gjøre i fremtiden, er dessuten bare hundrelappen dyrere enn billigste alternativ, som er 2133mhz

2. Må opp 3000 kr. for billigste 1440p skjerm med G-Sync og 980ti, denne prisøkningen er ikke et alternativ. Liten økning kan jeg nok leve med, men 3k for en mindre forbedrelse er jeg ikke helt keen på. Må ut med 1500kr i tillegg ved kjøp av vanlig 980, men fury scorer bedre på benchmarks enn en 980.

3. Sett at jeg kommer til å bruke denne til gaming, vil jeg merke noen stor forskjell ved å kjøpe en dyrere prossessor + hovedkort (X99)?

4. Skulle gjerne hatt en bedre kjøler, men med en 700kr prisforskjell er jeg usikker på om dette er det beste valget. Som sagt skal jeg overklokke litt, men ikke til det ekstreme

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Aldri hatt det før, men tviler det spiller så stor rolle for meg. Prioriterer heller bedre GPU og andre deler, enn Gsync. 

Alle skjermene på prisguide som er 1440p og 144hz har jo enten Freesync eller Gsync da, der freesync er betraktelig billigere enn motparten, ca. en 2000krs forskjell.

Usikker på skjermvalget, og setter stor pris på respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...