AblaObla Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Satt sammen en handleliste på prisguide, noen som kunne tatt en titt og evt. komme med tilbakemelding? Setter pris på all respons. Pcen skal brukes til gaming, for det meste nyere AAA titler og RPG's. Skal helst kunne kjøre disse på max. Har valgt 1440P Freesync skjerm, men er usikker på om pcen kan kjøre med denne oppløsningen. Må ha Tastatur og skjerm i tillegg, totalpris så nærme 20k som mulig https://prisguiden.no/liste/156097 Takk på forhånd! Endret 21. september 2015 av AblaObla Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 1. du må overklokke hvis du skal kunne ha bruk for 2666 mhz på ram. jeg ville anbefalt nVIdia til den prisen der da nVidia slår amd på det budjsettet. GTX 980 TI ville passet deg bedre men ser du har valgt freesync som er billigere alternativ til gsync. Se om du finner en G-Sync monitor og enten 980 TI eller 980 til samme pris. 2. Vurder X99 istede for skylake hvis du har råd itl det 3. vurder Corsair H100i som er bedre CPU kjøler. hyper 212 evo er ikke den beste når det kommer til overklokking, bra og stille er den, men ikke forvent noe ekstremt med greie tempraturer. 1 Lenke til kommentar
AblaObla Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 1. du må overklokke hvis du skal kunne ha bruk for 2666 mhz på ram. jeg ville anbefalt nVIdia til den prisen der da nVidia slår amd på det budjsettet. GTX 980 TI ville passet deg bedre men ser du har valgt freesync som er billigere alternativ til gsync. Se om du finner en G-Sync monitor og enten 980 TI eller 980 til samme pris. 2. Vurder X99 istede for skylake hvis du har råd itl det 3. vurder Corsair H100i som er bedre CPU kjøler. hyper 212 evo er ikke den beste når det kommer til overklokking, bra og stille er den, men ikke forvent noe ekstremt med greie tempraturer. 1. Overklokking er noe jeg mest sannsynelig kommer til å gjøre i fremtiden, er dessuten bare hundrelappen dyrere enn billigste alternativ, som er 2133mhz 2. Må opp 3000 kr. for billigste 1440p skjerm med G-Sync og 980ti, denne prisøkningen er ikke et alternativ. Liten økning kan jeg nok leve med, men 3k for en mindre forbedrelse er jeg ikke helt keen på. Må ut med 1500kr i tillegg ved kjøp av vanlig 980, men fury scorer bedre på benchmarks enn en 980. 3. Sett at jeg kommer til å bruke denne til gaming, vil jeg merke noen stor forskjell ved å kjøpe en dyrere prossessor + hovedkort (X99)? 4. Skulle gjerne hatt en bedre kjøler, men med en 700kr prisforskjell er jeg usikker på om dette er det beste valget. Som sagt skal jeg overklokke litt, men ikke til det ekstreme Takk for svar! Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Ikke bry deg så mye om prisen bare kjøp x99 og 980 ti du klarer fint å leve med å spise knekkebrød i noen måneder det er jo verdt det å bruke mer penger på PC hvis du skal ha så dyr. Lenke til kommentar
AblaObla Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Takk for at du prøver, men den siste kommentaren var ikke akkurat så mye til hjelp. Kan ikke bare "få mere penger," satt opp et budsjett jeg helst vil forholde meg til. Takk for svar uansett Lenke til kommentar
Jakobln Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Jeg ville brukt mindre penger på skjermen og investert i et bedre grafikkkort eller prosessor. Vsync og gsync vil ikke gjøre noen merkbar forskjell i en pc uten bare "top of the line" komponenter. Jeg tror du vil ha bedre utbytte av en dyrere cpu eller gpu. Lenke til kommentar
AblaObla Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Sett jeg bytter ut Fury-en med en 980ti, hvilken skjerm anbefaler dere? 1440p er foretrukket. Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Sett jeg bytter ut Fury-en med en 980ti, hvilken skjerm anbefaler dere? 1440p er foretrukket. Trenger du G-Sync? Hvis du går for 980 ti så vil du ikke ha alt for mye problemer med 1440p 144 hz Lenke til kommentar
AblaObla Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Aldri hatt det før, men tviler det spiller så stor rolle for meg. Prioriterer heller bedre GPU og andre deler, enn Gsync. Alle skjermene på prisguide som er 1440p og 144hz har jo enten Freesync eller Gsync da, der freesync er betraktelig billigere enn motparten, ca. en 2000krs forskjell. Usikker på skjermvalget, og setter stor pris på respons. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Hei! Jeg får i dag Asus MG278Q selv, den koster 5490,- Valgte den, da den virket hakket mer premium enn Acer sin skjerm, samt at den har VESA muligheter. Kan poste litt om hvordan den var å bruke senere i dag? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Hei! Jeg får i dag Asus MG278Q selv, den koster 5490,- Valgte den, da den virket hakket mer premium enn Acer sin skjerm, samt at den har VESA muligheter. Kan poste litt om hvordan den var å bruke senere i dag? Ble det AMD skjermkort for trådstarter da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå