longbow Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Dere skjønner at jeg har fått tak i en gammel bærbar pc, 75 mhz og 8 mb-ram. Dette er jo helt klart avleggs, men tenkte at siden jeg ikke har mye penger og ikke har råd til en ny pc, så hadde det vært greit og fått denne til å virke slik at jeg kan bruke den på skolen til å skrive med. Det som er problemet. Jeg startet den opp en gang, og kom inn til windows 3.11, og dette funket helt fint. Så senere om dagen når jeg skulle ha den på igjen, så kom det opp en filmmelding; Non-System disk or disk error. det står ikke noen disketter i, da dette er beskjeden på vanlige dataer hvis det står diskett i når du startet den opp. kommer ikke videre fra denne feilmeldingen!!! så; har dere noen ideer til hva som kan være galt og eventuelt hva som kan gjøres for at jeg skal få komme inn i 3.11 igjen? eventuelt går det ann å laste ned en oppstartsdiskett fra internett? (har bare diskett på dataen, ikke cd-rom) Lenke til kommentar
steamr Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Høres ut som om disken er gått til helv****. Hører du noen rare lyder fra hardisken?! Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det kan også være batteriet til bios'en. Prøv å bytte det ut... Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det kan også være batteriet til bios'en. Prøv å bytte det ut... tenger kanskje ikke bytte det ut engang, ta det ut et minutt eller to så sett det inn igjen Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 eventuelt går det ann å laste ned en oppstartsdiskett fra internett?(har bare diskett på dataen, ikke cd-rom) Ja, på Bootdisk.com Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 har du diskettene til windows 3.11? hvis du setter i den første av installasjonsdiskettene når du starter pc-en skal det funke tror jeg. hadde noe lignende probelemer på min gamle 386 i riktig gamle dager mener jeg å huske... *mimre* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå