Gå til innhold

Når slippes neste nVidia GPU-generasjon?


G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner. Takk for info om 16nm vs. 28nm(rimelig).

Ser man sparer kr 1500 på 960-modellene.

 

Er denne et av de bedre 970-kortene da?

 

https://www.komplett.no/product/835338/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-970-4gb#

 

Vil jeg få problemer å kjøre noe sånn på en Intel Core2 Duo 6600.

8 Gigabyte RAM, Av og til deles 4 Gig av disse med virtuell maskin i VMware.

Win7 Pro 64-bit

Har 1000 Watt PSU på denne maskinen, Chill Innovation model: CP-1000M

Kabinett står på gulv, og tiltrekker mye hybelkaniner.

 

Kjører utelukkende med slik hardware i påvente av at noe gromme saker endelig skal komme på markedet etter sure IT-år i kjølvann av finanskrisen. Jeg har ellers ikke vært særlig PC-gamer siden før og rett over 2000-tallet når Red Alert 2 var "kongespill". Men det betyr jo ikke at man som litt eldre fremdeles kan more seg. Hadde en spillperiode omkring midten av nittitallet og litt utover 90-tallet. Har GTA 5 til PS4 også. Grei boks.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du klager, nåværende generasjon Nvidia-kort er alle mindre enn et år gamle.

 

Dette

 

 

Jeg begynner å bli lei all ventingen. 

 

Hva mener du egentlig? GTX 980 TI ble vel sluppet for ca. 3 mnd siden. Er det lenge?

 

 

Er det det ultimate kjøpet (kanskje nå), men sett i forhold til hva Pascal vil gi fra sine krympede kjerner. Det vil sikkert komme noen Pascal-baserte kort til 4 lakser eller liknende før eller siden.

Lenke til kommentar

Om du sitter på en Core2duo ville jeg bare funnet meg noe rimelig på bruktmarkedet og heller kjøpt en ny rigg når ting ligger til rette. 

Apropo:RA2 er gratis på Origin nå.

 

Jupp, fikk med meg en gratis lisens fra Origin (rett etter Tek.no skrev om det), oppå de 3-4 lisensene jeg har med fysisk CD-plate fra før av. Jeg tenkte vel som så at det hadde vært gøyalt med et lokalt LAN-party blant de nærmeste venner. Har aldri blitt noe med  :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Om du sitter på en Core2duo ville jeg bare funnet meg noe rimelig på bruktmarkedet og heller kjøpt en ny rigg når ting ligger til rette. 

Apropo:RA2 er gratis på Origin nå.

 

Eller neste budsjettkort som er Win10 sertifisert. Av og til er nytt rimeligere, enn overprisede bruktprodukter. Hvis ikke dollarkursen eter av grådig av kaken. Spesiellt med elektronikk. Men, for all del. Det finnes sikkert edruelige bruktselgere også.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er det det ultimate kjøpet (kanskje nå), men sett i forhold til hva Pascal vil gi fra sine krympede kjerner. Det vil sikkert komme noen Pascal-baserte kort til 4 lakser eller liknende før eller siden.

 

Det kan godt tenkes. Men hva når Pascal er ute da .. Skal du så vente på Volta?

 

Det var en haug med folk som gikk å vente på Intel Skylake, og når den endelig kom så var den som en sur fis i motvind. De kunne like så godt kjøpt Haswell og spilt og kost seg i 2 år mer :)

 

Det blir absolutt spennende å se hva Pascal har å skilte med, men det å gå å vente på neste generasjon er et evighetsprosjekt. Vent 30 år da, så kan du sikker innkorporere 2000 TFLOPS i neglklipperen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det det ultimate kjøpet (kanskje nå), men sett i forhold til hva Pascal vil gi fra sine krympede kjerner. Det vil sikkert komme noen Pascal-baserte kort til 4 lakser eller liknende før eller siden.

 

Det kan godt tenkes. Men hva når Pascal er ute da .. Skal du så vente på Volta?

 

Det var en haug med folk som gikk å vente på Intel Skylake, og når den endelig kom så var den som en sur fis i motvind. De kunne like så godt kjøpt Haswell og spilt og kost seg i 2 år mer :)

 

Det blir absolutt spennende å se hva Pascal har å skilte med, men det å gå å vente på neste generasjon er et evighetsprosjekt. Vent 30 år da, så kan du sikker innkorporere 2000 TFLOPS i neglklipperen din.

 

^This

 

9 månder er det snakk om, og det er lille pascal, la oss si 19 månder for big pascal :p

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli lei all ventingen. Er det 2016 neste brikkegenerasjon kommer fra nVidia?

 

Hva er navnene på gjeldende og neste brikkegenerasjon? Skulle gjerne hatt nytt skjermkort, men har lyst på neste generasjon om det ikke er for lenge til det kommer.

Tja,

Mars/april 2016 er mitt stalltips... ;)

 

Pascal heter neste arkitektur fra Nvidia. Du kan lese mer om rykter og diskusjon rundt arkitekturen her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1669626

Lenke til kommentar

Alt er galt uansett for folk;

 

De vil alltid ha neste generasjon, men vente vil de ikkje. Når "neste generasjon" endelig har kommet, så griner de over at Toppkortet som kom først er alt for dyrt. Eller om fattigmannskortet kommer først, så er det også galt. I fjor ville "alle" ha skylake og Fury X, men når det først er kommet, så er det knapt noen som gidder å kjøpe dritten.  :mellow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt er galt uansett for folk;

 

De vil alltid ha neste generasjon, men vente vil de ikkje. Når "neste generasjon" endelig har kommet, så griner de over at Toppkortet som kom først er alt for dyrt. Eller om fattigmannskortet kommer først, så er det også galt. I fjor ville "alle" ha skylake og Fury X, men når det først er kommet, så er det knapt noen som gidder å kjøpe dritten.  :mellow:

Men neste generasjon i fra AMD og nvidia, vil tilby masse mer ytelse enn det som har vist tidligere! Det burde de fleste ha fått med seg nå^^ Hvis ikke, så lyver veikartet til nvidia big time!

Lenke til kommentar

Alt er galt uansett for folk;

 

De vil alltid ha neste generasjon, men vente vil de ikkje. Når "neste generasjon" endelig har kommet, så griner de over at Toppkortet som kom først er alt for dyrt. Eller om fattigmannskortet kommer først, så er det også galt. I fjor ville "alle" ha skylake og Fury X, men når det først er kommet, så er det knapt noen som gidder å kjøpe dritten.  :mellow:

Grunnen til at ingen kjøper Fury X kommer jo av at kortet er vanskelig å produsere samt at kortet er rett og slett svakere enn 980 Ti

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...