Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Jeg trenger hjelp til en lekse i fransk

Anbefalte innlegg

Hei! Er 9. klassing som har fransk som språk. Har ingen bekjente som kan hjelpe meg i fransk, så jeg har bare fransk boka (C'est chouette 2) å forholde meg til. Kunne gjerne trengt litt hjelp til rettingen av denne teksten:

Salut, mes amis !

J’étais en vacances à Barcelona avec ma petite famille ! Nous sommes parti le jeudi, lorsque ma classe arrive Østmarka, ils dormir dans des tentes. Il est un petite peu bête, mais j’étais très heureux de partir en vacances. Mais, pourquoi nous sommes partis maintenant après l’été ? Ma tante est célèbre son anniversaire. Son anniversaire est dans le vingt-et-un aout. Donc allé tout la famille en vacances, ensemble !

Mon père Harald, le frère de ma tante, aller avec ma mère Trine avec moi. Nous avons voyagé environ trois heures. Je n’aime pas beaucoup voyage en avion, mais le temps passait vite. L’avion 11h pays, nuit. Je suis très somnolait. Nous avons rencontre ma tante, Anna, ma grand-mère, Kine, ma cousine, Linnea, mon autre cousine, Jeanette et ma cousin, Paul Nous avons parlé avec l’autre avant nous sommes allés à la chambre d’hôtel.

En le samedi nous mangeons très tôt. Les langues autour de nous était allemande, espagnole, norvégien, français et italien. Nous sommes achetés, allés faire du tourisme, mangeons, détendu et nous couter ensemble. Nous visitons « Sagrada de Famillia », de Antoni Gaudi. Gaudi est un architecte n’en Espagne. Ses cathédrales sont incroyables. Les couleurs, la créativité. C est fantastique ! J’adore son travail, mais je ne veux pas un architecte. A six-heures, après-midi, nous sommes allés a un stade de football. Nous y avons vu le match de football espagnol, entre RCD Espanyol et Getafe CF. J’aime joue au football, j’aime le foot ! RCD Espanyol won 1-0.

Le dimanche nous sommes allés aux rues belles, et a passe du temps libre ensemble. C est très beau avoir ensemble comme une famille. Ensuite nous avions sommes retourne à l’aéroport. Il était triste, mais je suis impatient de rencontrer mes amis.

Il était un beau voyage, avec nombreux beaux souvenirs. C’est drôle quand ma tante parle Espagnol ! Ma famille est très importante pour moi. J’adore ma tante gentille, mon cousin sportif Paul, ma cousine amusant Helena, ma cousine géniale Linnea et ma grand-mère douce. Un famille parfaite pour moi !

Barcelona est une très jolie ville.

Dette er hvordan læreren vurderer, tar imot alle tips til hvordan jeg kan forbedre teksten min!

Imagine que tu es en vacances. Écris un message sur facebook, twitter ou autre:
Vert Rouge Noir
Skriv et innlegg som er ment for sosiale medier hvor du forteller hvor du er, hva du gjør, hvem du er sammen med.
Fortell om en ting du har gjort, eller lag en liste.
Ta med et bilde.

Skriv et innlegg som er ment for sosiale medier hvor du forteller hva du gjør og har gjort (passé composé) og hvem du er sammen med.
Ta med et bilde fra ferien.
Skriv en avsluttende setning om hva du synes om ferien.
Skriv et innlegg som er ment for sosiale medier hvor du forteller hva du gjør og har gjort (passé composé) og hvem du er sammen med.
Ta med et relevant bilde.
Skriv utfyllende hva du synes om ferien så langt, og beskriv det du har likt ekstra godt med denne ferien.
Bruk passé composé når du skriver i fortid.

Endret av Latias
Gjenopprettet slettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går bare i 1VGS så har bare hatt fransk i 2 år mer enn deg ;) Men det ser veldig bra ut altså, tror du får sekser på denne! Hvor lenge har du jobbet med den? ~~ Uansett, bare husk på at det er un petit eller une petite, aldri un petite! Er også litt usikker på om det er gramatisk riktig å skrive un petit peu, tror jeg bare ville ha skrevet un peu (men er ingen ekspert!). Du må også passe på å bøye dormir, nå står det "de å sover i telt." Og husk at du må skrive j'aime jouer, å skrive j'aime joue blir som å skrive i like eat på engelsk.Var det jeg så i farta. Eller, på slutten tror jeg det er mer naturlig å skrive "une ville trés belle", jeg har i hvertfall aldri hørt noen bruke "une ville trés jolie", men vet ikke og er sikkert uansett ikke noe stor greie uansett :p

Endret av monkii
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...