Vegardbi Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 AMD 2100+ Jeg er en nybegynner når det gjelder overklokking, men kjenner en del folk som er litt mer erfarne. Det de sier er at jeg burde overklokke prosessoren min, som er en AMD Athlon xp2100+. Så derfor spør jeg dere: Burde jeg gjøre dette? Er det store muligheter for min prosessor? Og, eventuelt, hva bør jeg gjøre med den? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har du palamino kjerne kan du bare gi opp, med thoroughbread derimot kan du nok klokke litt. Gå inn i BIOS og prøv å juster opp FSB. Senere kan du prøve å senke multiplier og øke FSB ennå mer. Prosessorhastigheten din er "FSB X multiplier" Altså, hvis fsb er 133 og multiplier er 10 så blir regnestykket 133 ganger 10. Altså 1330Mhz Skjønner du noe? Du bør ha litt annet en standart kjøling på prosessoren. Last ned et program som Speedfan og følg med på temperaturen når du overklokker. Mvh. Erik Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det eneste jeg gjorde på min var og sette multiplier til 17x . Vips så var den 2266mhz... lenger ville den ikke gå, men det kan hende du er heldigere med din *grin* Lykke til og happy overclock...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå