Serpentbane Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Meh, jeg betaler for fire streamingtjenester, men ser mye PCT utelukkende på grunn av innhold. Til og med mange av barnefilmene kommer jo uten norsk tale her til lands. Problemet er at bransjen har et kjempeproblem, mellomleddene er i ferd med å miste sin betydning. Og det er disse som holder tilbake. 2 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Må faktisk si meg overasket over at kun 1-3 bruker streaming tjenester. Min oppfatning er at alle bruker det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 – Folk vil ikke være kjeltringer. Men de er det fordi de ikke hindres. Derfor må vi stoppe muligheten for å være kjeltring, sier Direktør for Virke Produsentforeningen, Torbjørn Urfjell, til avisen. Vel, Dumbjørn Tullfjell, du tar feil. Folk blir "kjeltringer" fordi alternativet ikke er godt nok, fordi eldgamle regler hindrer utvikling. Slutt å klage, start isteden å arbeide for kundene. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Bransjen vil ha forbud mot ulovlig streaming? Er det ikke allerede forbudt da, derav ordet ulovlig? Bransjen kan ta seg en bolle og komme opp med gode tilbud først, så forsvinner den ulovlige streaminga av seg selv. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Jeg vil ikke være kjeltring men siden muligheten er der så tar jeg alltid med meg en ulåst sykkel... Interesant logikk det der... "Ironisk" Nei. Du har allerede kjøpt en sykkel. Du ser en annen sykkel og kopierer denne ut av ingenting og tar den med deg. Du har nå to sykler. Du har betalt for den ene. Det eneste som er tapt er salg av sykkel, som du uansett ikke hadde kjøpt fordi du allerede har sykkel. Aller helst kunne du tenke deg å abonnere på en tjeneste som alltid gir deg siste sykkel på markedet. 3 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Når det gjelder serier, kan det gå opp mot ett helt år noen ganger før release her. Kan ikke forvente at noen gidder å vente 1 år,appåtil utsette seg for "spoilers" i mellomtiden? 1 Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Jeg var i butikken idag, så en bluray disk av Fast And Furious 7...Kosta 160kr. Bare lo... 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Jeg må le. Hvordan skal de hindre både popkorn time og torrentnedlasting? De har klart å blokkere noen få av mange torrentsider. De har NULL sjanse. Eneste er å finne et alternativ som er lovlig. Blir forøvrig kvalm av at merkelapper som "kjeltring" settes på brukere av popcorn time. 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Sjefen for Napster (gamle Napster) sa når de ble lagt ned, at piratjegerne kjemper en umulig kamp fordi de vil alltid være et eller to steg bak nerden. Det var lenge siden nå men problemet er her enda og problemet er her enda. Det er ikke så mye som har forandret seg. 1 Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 "Folk vil ikke være kjeltringer. Men de er det fordi de ikke hindres. Derfor må vi stoppe muligheten for å være kjeltring, sier Direktør for Virke Produsentforeningen, Torbjørn Urfjell, til avisen." Nei Torbjørn, det er ikke fordi vi ikke hindres. Det er fordi tilbudet deres ikke henger med etterspørselen på riktige platformer. Er det mulig å være så lite innsiktsfull i eget marked? 4 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Nei, han kan ikke være så uintelligent som han fremstår her. Det gir ingen mening. :/ 1 Lenke til kommentar
insentum Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Det jeg lurer på er om de spurte hvor mange som streamer lovlig, og hvor mye høyere den prosenten ville vært kontra ulovlig streaming. I slike undersøkelser er de eksperter på å formulere spørsmål slik at det de vil ha som budskap skal komme fram og ikke et helhetlig bilde av sannheten. Lanser en tjeneste hvos du betaler noen kroner i måneden for ubegrenset streaming av eldre filmer og serier, så kan du betale en engangssum for de ferske filmene og seriene en gang. Det vil generere masse masse penger inn siden mange er utålmodige og vil se den nyeste Fast and Furious 39 så snart den er ferdig på kino. Jeg boikottet forresten SF Norge sine filmer for tiden på grunn av dette. Bølgen får bare rulle videre uten meg! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Kan jo bare legge til, for morro skyld, at den blokkeringen av thepiratebay ikke har hjulpet i det hele tatt Tok meg 1 sekund å omgå sperren 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Folk vil ha det enkelt å derfor brukes Popcorntime og nedlasting enda. Det geniale med Popcorn time er jo at du har alt samlet på en plass, å med noen trykk så er filmen/serien klar til å sees. Hadde det hvert et "lovlig" alternativ til Popcorn time så hadde jeg gladelig betalt for det. 1 Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Nok en gong sier jeg: Ordne en grei løsning hvor vi får alt på en plass, og til en brukbar pris! Per i dag har jeg Netflix, HBO Nordic, Amerikans itunes account, Viaplay og bruker norsk itunes store. Skulle i helge leie Maze runner fra 2014. Fantes den på noen av de plassene til å leie? NEI! Måtte kjøpe den på alle plassene de hadde den og ikke noe leiemulighet. Hadde popcorntime den? JA! Jeg er en person som liker å betale for innholdet, men ikke eie det! Takk for meg 1 Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 "Bransjen selv er imidlertid klare på at det er forbud som må til for å snu situasjonen." "Bransjen selv " bør i dette tilfellet få hodet ut av rektum og se hva folk i musikkbransjen har gjort. ...Vet det er vanskelig. Sikkert et skikkelig vakuum som gjør at det sitter bom fast... 1 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Er det dette nå skattepengene våre går til, for å ikke snakke om veiavgiften (obs: jeg mener selvfølgelig ÅRS-avgiften). Dette har virkelig blitt en trist verden - ikke rart folk ikke engang orker å stemme lenger. Men, jeg forstår, når det bare er apekatter som sitter å styrer er det ikke så lett å gjøre det riktige valget... ...Når jeg tenker meg om, en gjeng med apekatter hadde gjort en bedre jobb! 1 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Finn bedre løsning FØRST, slipp forbud senere. Hønsehjerner. 2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 "Hvorfor betale, når jeg får det enklere gratis?" er det jeg får til svar fra 90% av de jeg snakker med om dette. Så enkelt er det. 1 Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Inbiller de seg virkelig at de har stoppet Pirate Bay? Det tar jo 10 sekunder å komme seg forbi, lol 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå