Mariabella Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hei, jeg kjøpte en stasjonær PC hos Lefdal og har opplevd at den har plutselig blitt veldig tregt. Dette skjedde etter at jeg automatisk fikk beskjed om å oppgradere til win 10. Min youtube fungerer veldig tregt, og jeg klarer ikke å åpne andre programmer, og maskinen henger veldig mye. Jeg kjøpte denne PCen september ifjor, og håper dere kan gi meg tips om hva som kan være feilen, for jeg har aldri opplevd slik problem tidligere. Det gjelder Packard Bell - CEL - J1900/4GB/500GB/W8.1 Hva er årsaken til at den henger så mye, for før så kunne jeg kjøre youtube og samtidig holde på med andre ting. Jeg pleide å ha på musikk i youtube, og surfe på nettet og kjøre andre videoer, men nå så går alt så tregt. Det bemerkes at jeg har ikke installert noen nye tunge programmen. Hvordan får jeg fjernet den beskjed om å installere win 10, for den kommer opp hele tiden og irriterer meg. Håper dere kan hjelpe meg. På forhånd takk Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Bloatware / malware som ligger på maskinen din? Ta en sjekk med malwarebytes, en fin plass å starte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Hei, jeg kjøpte en stasjonær PC hos Lefdal og har opplevd at den har plutselig blitt veldig tregt. Dette skjedde etter at jeg automatisk fikk beskjed om å oppgradere til win 10. Min youtube fungerer veldig tregt, og jeg klarer ikke å åpne andre programmer, og maskinen henger veldig mye. Jeg kjøpte denne PCen september ifjor, og håper dere kan gi meg tips om hva som kan være feilen, for jeg har aldri opplevd slik problem tidligere. Det gjelder Packard Bell - CEL - J1900/4GB/500GB/W8.1 Hva er årsaken til at den henger så mye, for før så kunne jeg kjøre youtube og samtidig holde på med andre ting. Jeg pleide å ha på musikk i youtube, og surfe på nettet og kjøre andre videoer, men nå så går alt så tregt. Det bemerkes at jeg har ikke installert noen nye tunge programmen. Hvordan får jeg fjernet den beskjed om å installere win 10, for den kommer opp hele tiden og irriterer meg. Håper dere kan hjelpe meg. På forhånd takk Gjør som Xclaymanx sier og scan med malwarebytes (malwarebytes.org) og så sjekker du hvilke program som du har på pcen, sjekk også hvilke programmer som starter med operativsystemet (følg bildene) MEN VER FORSIKTIG MED Å DEAKTIVERE PROGRAMMER! Deaktiver ting som du vet at du ikke trenger til å starte automatiskt Og for å fjerne windows 10 beskjeden så dår du til C:\Windows\System32 og finner mappa som heter GWX , bytt navnet på mappa til GWX-bak Endret 21. september 2015 av Slettet+123486210 Lenke til kommentar
Mariabella Skrevet 25. september 2015 Forfatter Del Skrevet 25. september 2015 Tusen takk for tipsene, men jeg har installert antimalware tidligere som gratis versjon, og nå vil ikke PC'en installere den på nytt. Lurer på om hvordan kan jeg lure systemet til å få den installert på nytt? Ser frem til gode tips. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Har du installert malwarebytes en gang trenger du ikke å installere det på nytt. Om du har installert og valgt å prøve "pro" utgaven vil den nok mase om å registrere, men gratisversjonen burde holde. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Kjør denne her i tillegg til malwarebytes: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ den er veldig god på å fjerne ting som ikke skal være i nettleseren din. Hvilken nettleser bruker du? prøv en annen nettleser evt og sjekk om det er like tregt der med youtube Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Tusen takk for tipsene, men jeg har installert antimalware tidligere som gratis versjon, og nå vil ikke PC'en installere den på nytt. Lurer på om hvordan kan jeg lure systemet til å få den installert på nytt? Ser frem til gode tips. Viss du har avinstallert den på feil måte så må du fjerne filene manuelt. Om jeg husker rett så ligger filene under Programfiler (x86) Men om du er 100% sikker på at pcen din er clean så trenger du ikke å kjøre mbam (malwarebytes). Kankje du kan ta en factory reset, det skal hjelpe. Viss du vill så ser du videoen under for hjelp. HUSK Å TA BACKUP AV VIKTIGE FILER!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå