AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hei, For en stund siden hadde jeg seksuelt samkvem med ei dame uten prevensjon. Vi har ikke lenger kontakt, og hun har ikke respondert når jeg har forsøkt å kontakte henne. Er urolig for at hun ble gravid. Har jeg noen rett til å vite om hun er gravid/nylig fikk en unge? Mvh. Anonymous poster hash: e3a70...5be Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Nei. Du har ingen rettigheter til noe som helst. Du har imidlertid plikter senere, dersom dama er gravid og velger den løsningen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Det eneste du har rett til er å selv sørge for at hun ikke blir gravid av samleiet. Etter det stopper alle rettigheter for mannen. 1 Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Du har jo rett til å betale noen tusenlapper i Mnd neste 18 årene. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Boten for noe slikt er vel en årslønn i form av barnebidrag. Men det er jo et valg man bevisst tok der og da og allerede har takket ja til Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Hei, For en stund siden hadde jeg seksuelt samkvem med ei dame uten prevensjon. Vi har ikke lenger kontakt, og hun har ikke respondert når jeg har forsøkt å kontakte henne. Er urolig for at hun ble gravid. Har jeg noen rett til å vite om hun er gravid/nylig fikk en unge? Mvh. Anonymous poster hash: e3a70...5be Du har vel rett til samvær/delta i barnets oppvekst om du ønsker det. Anonymous poster hash: c3a74...b1c Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Tar ikke du sorgene litt på forskudd? Du VET jo ikke om hun er gravid, kanskje hun bare angrer og ikke vil ha noe med deg å gjøre. Og skulle hun være gravid finner du det nok ut innen rimelig tid uansett. Men det er ikke dermed sagt at du automatisk må betale barnebidrag hvis hun skulle bære frem barnet. Hun kan velge å sette "far ukjent". Da slipper du. Men det betyr også at du mister alle rettigheter til samvær eller på noen måte å ha noe med barnet å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå