Gå til innhold

Kan kjøpe et brukt Sony RX100 (M1), trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom jeg ikke husker helt feil så har versjon 1 og 2 samme bildebrikke i seg, den tredje utgaven kom med en forbedret brikke. Så i praksis skal det ikke være forskjell på verken video eller bilde, men det kan hende de har tweaket litt på programvaren i kamera. Den tredje utgaven kom med en ny eller forbedret brikke, så her vil det være forskjeller. Det er også forskjeller i optikken mellom disse tre. 

Dersom hun skal ha 2500,- så ble det plutselig ikke en så god deal likevel. Dersom vesken er original så koster den rundt 600,- tror jeg og passer kamera veldig bra, men er også unødvendig. Du får kjøpt vesker som passer ganske ok fra DX.com til rundt 12 dollar. Fremdeles et OK kjøp, særlig om du får med et minnekort som takler hastigheten video skrives i, men ikke lengre en løp-og-kjøp pris. Legger du 2500 på bordet så får du dette brukt andre plasser også. 

Lenke til kommentar

MkI hadde gammel sensor uten BSI, mens både MkII og MkIII har en nyere sensor med BSI. I praksis var det likevel lite forskjell.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Cyber-shot_DSC-RX100

Jeg betalte kr 3200 inkludert frakt via Finn for mitt MkII for over et år siden, og en kamerat kjøpte den første modellen brukt for kr 2200 like etter.

Kr 2000 var en grei pris, men 2500 er ikke et så godt tilbud i mine øyne. Riktignok har den høye dollarkursen gjort at nyprisen ikke har sunket det siste året.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...