NexteR Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 leverte inn harddisken min til Komplett (Datakjeden) på grunn av at den hadde lesefeil...når jeg fikk den tilbake så sa de at det ikke var noe galt med den.....Men nå har jeg levert til en bekjent av en kompis (anbefaler han) jan-erik wikdahl heter han foresten...Når han testet harddisken min fant han ut at det var noe galt med den....det sto nemlig at jeg hadde 40GB brukt plass på den...men han bare fant 17GB på den... (så dette kostet meg unødvendige 210kr på Datakjeden) ...så har du problemer med pc'en så Ikke lever den inn til komplett, dyrt er det å (700kr timen på Datakjeden) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Komplett.no har vel ikke noe med Datakjeden å gjøre? Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 komplett.no er datakjeden det Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Nei, komplett og datakjeden har ingenting med hverandre å gjøre! Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 datakjeden er tidligere komplett.......... Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 (endret) se her da...link til datakjeden her Endret 12. november 2003 av NexteR Lenke til kommentar
clinton Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 samme sjedde med meg..leverte inn en PSU som ikke funka. Fikk den tilbake etter 2 uker da de sa at det ikke var noe i veien med den. Måtte jo selvføgelig betale 250kr til de og da. Jeg har også levert inn et HK som en diode brente opp på noen dager etter at jeg hadde kjøpt kortet.Det tok de over 1 måned og finne ut at det var en garrati sak. Synes den servicen til komplett er skamm dårlig. :gretten: Lenke til kommentar
v0id Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Datakjeden er nå ett eget selskap, komplett.no har solgt de ut, og de som driver butikkene er nå eiere. Ergo har de ingenting med hverandre å gjøre lenger. Eneste fellesnevner er at begge har norek som grosisst. Når det gjelder problemet ditt, vil jeg gå tilbake og klage dersom du mener det fortsatt er noe galt med den. Så lenge det ikke er brukerfeil skal du ikke betale en dritt, men er det ikke noe galt med den, eller det er selvforskylt, må du betale ett gebyr på 150,-, som de skal informere om på forhånd. Endret 12. november 2003 av v0id Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 hmm.. jeg måtte betale gebyr på 210kr jeg...... Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Fikk et HK fra komplett idag, det i signaturen min. Under minekanalene er det plassert noen dioder/transistorer eller noe sånt. Den ene ser veldig brent ut. Det betyr at jeg må sende den tilbake til Komplett. :/ Kobla til alt sånn det stod i manualen at jeg skulle gjøre. Så skulle pcen slås på og stå i 30 sek, når det hadde stått i 30sek lukta det brent og tingen gløda. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Fikk et HK fra komplett idag, det i signaturen min.Under minekanalene er det plassert noen dioder/transistorer eller noe sånt. Den ene ser veldig brent ut. Det betyr at jeg må sende den tilbake til Komplett. :/ Kobla til alt sånn det stod i manualen at jeg skulle gjøre. Så skulle pcen slås på og stå i 30 sek, når det hadde stått i 30sek lukta det brent og tingen gløda. da var du en fin måned forran deg Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Skal bare gi en link der dere får min erfaring med komplett og deres returpolitikk. Link Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Å sende ting til reparasjon\vurdering koster meir enn ei ny vare. Spesielt når du må sende fleire ganger. Endret 12. november 2003 av zeph Lenke til kommentar
Musty Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 jeg har hatt probs med 2 harddisker i det siste som begge to laget en rar lyd, som om motoren stoppet og startet igjen, flere ganger. og når motoren ikke klarte å starte kræsjet maskinen. Den første disken fikk jeg igjen og den fungerer flott enda, mens den andre funket i 2 timer før den kræsjet igjen. Den fikk jeg byttet 2. gang. Virket som om disken funket når den var kald... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 leverte inn harddisken min til Komplett (Datakjeden) på grunn av at den hadde lesefeil...når jeg fikk den tilbake så sa de at det ikke var noe galt med den.....Men nå har jeg levert til en bekjent av en kompis (anbefaler han) jan-erik wikdahl heter han foresten...Når han testet harddisken min fant han ut at det var noe galt med den....det sto nemlig at jeg hadde 40GB brukt plass på den...men han bare fant 17GB på den... (så dette kostet meg unødvendige 210kr på Datakjeden) ...så har du problemer med pc'en så Ikke lever den inn til komplett, dyrt er det å (700kr timen på Datakjeden) Hva mener du med at du hadde brukt 17GB mens Windows rapporterer at det er 40GB brukt? Da er det mange potensielle "feil" som dette kan komme av: 1. Du har ikke tømt søppeldunken på maskina di => det ligger masse filer der som du har trodd du sletta, men som Windows "beholder" tilfelle du skulle angre deg. 2.) Når du lister opp alle filene på maskinen, tar du med skjulte filer/systemfiler? 3.) Brukt Scandisk for å sjekke om den plassen som disken rapporterer som ledig faktisk er riktig? Med gode gamle FAT32 filsystemet har det hendt meg mang en gang at disken rapporterer at den er full, selv om den ikke er det likevel. Scandisk eller lignende programmer fixer sånt på et øyeblikk. 4.) En partisjonstabell kan ha "gått ått skogen". Prøv å ta sikkerhetskopi av alle data og partisjoner/formater disken på nytt. Disse "feilene" går under hva som kan kalles brukerfeil og blir ikke dekket av garanti eller reklamasjon. Med andre ord; dette er ting du selv må sjekke og står ansvarlig for. Om det er dette som har skjedd; er det rett at du må betale 210kr i testgebyr... Når det er sagt; har du testa disken med de testprogrammene som ligger på produsentens hjemmesider? Dette er programmer som kan teste om disken er god eller ikke... helt genialt til feilsøking. Hvis dette programmet finner noe galt; da er det en smal sak å få bytta disken mot ny. Hvis det ikke finner noe, så er det STOR sannsynlighet at "feilen" ligger en helt annen plass. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) komplett.no er datakjeden det Foreslår at du gjør litt bedre research før neste gang du skal le av noen... Komplett og datakjeden har i dag ingen ting med hverandre å gjøre annet enn at de har samme grosist (norek). Endret 12. november 2003 av megavolt Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har noen en god forklaring på hvorfor denne tråden liggger under "nyheter" på forsiden til ok.no? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Er selv fornøyd sånn generelt med komplett, menmå si, at de som jobber der (Skårer Senter) hakke snøring på PC (noen kan da ) Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har noen en god forklaring på hvorfor denne tråden liggger under "nyheter" på forsiden til ok.no? Det lurer jeg óg litt på Lenke til kommentar
heims Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 hei! jeg har veldig god erfaring med komplett.no... har bestilt en hel haug med komponeter derfra og de er veldig raske på levering. har fått delene etter 2-4 dager. og når psuen min røyk sendte jeg den inn og fikk en ny i retur ca en uke etterpå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå