Gå til innhold

Mange her ute som "leker moderator"?


Anbefalte innlegg

'Newbies' er de som burde vite det best... trossalt de som har/burde ha lest retningslinjene sist.

Er ikke det litt feil tankegang? Vi som har vært her lengst burde vite best da :shrug:

Det er klart at på noen områder, mtp hva moderatorer slår ned på osv, så bør de som har vært her en stund vite bedre, men HJEEELP!!! poster o.l. bør alle holde seg for god for...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du blir jo kansje tatt mere på alvor når du skriver rett og du skriver saklig, enn visst du skriver for eksempel sms språk. Desuten er det noen som har problemer med skrivingen sin som de ikke kan noe for.

...men da er det greit om de opplyser om dette, slik at folk ikke skal tro at de bare er for lat til å rette på skriveleifene sine...

Lenke til kommentar
'Newbies' er de som burde vite det best... trossalt de som har/burde ha lest retningslinjene sist.

Er ikke det litt feil tankegang? Vi som har vært her lengst burde vite best da :shrug:

Vi har jo selvfølgelig langt mer erfaring enn helt ferske postere. Tingen er bare at når det står i retningslinjene at hjelp ?!?!?!?!?? ikke skal fårekomme i topic, så er det jo ren latskap å poste noe slikt.

Lenke til kommentar
Du blir jo kansje tatt mere på alvor når du skriver rett og du skriver saklig, enn visst du skriver for eksempel sms språk. Desuten er det noen som har problemer med skrivingen sin som de ikke kan noe for.

...men da er det greit om de opplyser om dette, slik at folk ikke skal tro at de bare er for lat til å rette på skriveleifene sine...

Så du mener at alle som har skrive vanskligheter skal informere alle om det?Vet ikke om alle som har skrive vanskligheter er helt enig i det da :-)

Lenke til kommentar
Du blir jo kansje tatt mere på alvor når du skriver rett og du skriver saklig, enn visst du skriver for eksempel sms språk. Desuten er det noen som har problemer med skrivingen sin som de ikke kan noe for.

...men da er det greit om de opplyser om dette, slik at folk ikke skal tro at de bare er for lat til å rette på skriveleifene sine...

Så du mener at alle som har skrive vanskligheter skal informere alle om det?Vet ikke om alle som har skrive vanskligheter er helt enig i det da :-)

Hvis en vet at en har dysleksi eller lignende, kan man skrive det som en slags "disclaimer" i slutten/begynnelsen av posten, for å slippe at alle svarene vedkommende får er klager på diverse grammatiske feil i posten.

 

F.eks: "Vet at det sikkert er mange skriveleifer her, men bær over med meg. Jeg har dysleksi."

 

Eller: "Ingnorer skriveleifene over/under. Har litt problemer med rettskrivningen."

Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen, backseat drivers/moderators er en uting. Er du ikke moderator har du ikke en dritt med å rette på andre om det er skrivefeil eller andre personlige ting. Har du problem med et innlegg eller en poster, rapporter det til en moderator, eller HOLD KJEFT.

 

Det er bare å ta en titt i de fleste andre forum på nettet. Der blir du banna hvis du leker moderator. Det dummeste er brukere som poster innlegg i tråder de ikke har noe å si i, bare for å kommentere at dette har vært tatt opp før, eller let på google.com eller andre ubrukelige kommentarer...

Lenke til kommentar
Jeg har ingenting i mot moderatorene her på forumet.

Det eneste snev av kritikk var at jeg fikk 10% advarsel pga for stor avatar.(jeg vet 10% er ingenting)Jeg valgte et bilde til min avatar.Kikket deretter opp på min profil og den så like stor ut som andre sine.Jeg regnet med at alt da var i orden.Men jeg fikk en advarsel om at avatar var ALT forstror.

Enig, jeg fikk 10% advarsel fordi avataren min tok for mye plass, altså, ikke i pixler, men i KB.

 

Hvordan skulle jeg vite at 6KB var maks når det ikke står noen steder? Alt jeg fikk var en melding fra en moderator, som jeg svarte tilbake på, der jeg påpekte at de bør skrive noen steder at 6KB er maks.

Har ikke fått noe svar på det.

 

Dessuten, hva er poenget med automatisk bilderedusering, hvis du får advarsel når den brukes?

 

edit: beklager, så at det sto noe om maks KB i retningslinjer nå, jeg leste gjennom de mange ganger sist, men klarte å overse det punktet hver gang. Er nok en del av murphy's lov dette, at jeg ser det ETTER at jeg har kritisert det.... Min feil ;)

men jeg synes det burde stå i kontrollpanel for avatar, da det er lettere å få med seg ting som er relevant for akkurat de instillingene du endrer akkurat da (hvis noen skjønte den setningen)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...