Gå til innhold

Argon DA1 vs. Brik

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha lyd fra PC og Bluetooth til passive høyttalere til en rimelig penge, men bedre enn fra lydkortet i PCen. Høyttalerne jeg tenkte å kjøpe er tannoy mercury v1i.

Det jeg egentlig lurer på er om DACen i Argon DA1 er dårligere enn den i Brik.

Pakke 1
Argon DA1 1 798 kr
Belkin HD Bluetooth music receiver 549 kr
Totalt: 2350 kr

Pakke 2
BRIK D/A Converter 999 kr
BRIK Integrated Amplifier+ 1199 kr
Totalt: 2750 kr

Pakke 3
BRIK D/A Converter 999 kr
Dynavoice D-Amp 2 stereoforsterker - 2x20W 990 kr

Totalt: 2540 kr

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med god sannsynlighet vil du ikke høre en eneste forskjell på de to DACene. Ikke med slike høyttalere. Ei heller med 2x10w i 4 ohm. Da kan du like godt gå for billigste alternativ. 

Om 2500 er budsjettet lurer jeg på om jeg ikke hadde gått for vanlige PC-høyttalere av bedre kvalitet... og det skal noe til å få meg til å si.

Lenke til kommentar

Så ingen av de vil gi bedre lyd enn dac-en i en vanlig PC? For ikke å snakke om DAC-en i den bluetooth-receiveren, som neppe er særlig god.

Et alternativ er denne:

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/aktivepc-hoyttalere/argon-octave-5a-aktiv-hoyttaler/

Men de har en latterlig auto-av-funksjon som ikke kan slås av. Og de er absurd lange bakover (26,4 Dybde).

Nå så jeg også denne: https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/aktivepc-hoyttalere/dali-zensor-1-ax--tradlos-hoyttaler/#Tekniskespesifikasjoner

Ikke lagt merke til før nå. Den er visst ny. Auto av, men ikke auto på på bluetooth må dog være noe av den dummeste ideen jeg har hørt om.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg mye mer tro på de Argon-høyttalerne, men jeg har ikke hørt dem dessverre. Tilbakemeldinger på nett virker ganske ok.

Zenzor-serien til Dali gir mye for pengene, men til 5000kr begynner det å bli mye konkurranse og valget er gjerne ikke like enkelt lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...