chdav123 Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Heisann. Har en 2002 mod 1,6 Bensin som jeg har fått noen problemer med. Fra tid til annen så tullet bilen seg noe voldsomt ved oppstart, brukte noe tid på og få start, hvor den da første gang døde ut, men på andre forsøk holdt den seg i gang om jeg ruste den, den gikk også veldig sakte ned på turtall og opplevdes som om den fikk for mye bensin på en måte, den ''hakket'' når jeg gidde gass. Dette problemet kom og gikk i overkant av en mnd før alt sa stopp... Jeg får opp feilmelding på 2 og 3 sylinder. Har sjekket pluggene og den får gnist, pluggene er heller ikke tørre så da får den vell også bensin(?). Kjørte diagnose test på bilen i dag, den sa også at det tydet på at det var tenningsfeil en eller annen plass. Prøvdte og få start på bilen ved hjelp av startgas, da startet den i et lite millisekund før den stoppet igjen... Noen som har noe formening om hva dette kan være? Bilen er forøvrig kjørt 186.xxx km om det skulle ha noe og si. Takk på forhånd... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Får du tatt en kompresjonstest? Lenke til kommentar
chdav123 Skrevet 20. september 2015 Forfatter Del Skrevet 20. september 2015 Får du tatt en kompresjonstest? Hei. Kompresjonstest har blitt gjort, kompresjonen skulle visstnok være normal. De snakket om at den muligens var pittelitt lav, men at det ikke hadde noe av betydning da den var så tilnærmet normal så den kunne bli. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hvor langt har den gått? Kanskje bensinpumpa sliter med å holde trykket? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Å sjekke gnist med pluggen ute i friskluft er ikke godkjent. Det er noe helt annet å lage gnist over en plugg som står under kompresjon. Sånn jeg tolker feilen så har du misfire på sylinder 2 og 3. Det har fuska og gått på 2 og en halv sylinder en stund. Sto det noe vann eller olje nedi plugghøla når du skrudde ut pluggene? Prøv å stokk om på coilene, sett coil fra syl 2-3 over på syl 1-4 og slett feilkoder. Prøv å start bilen å se om feilkoden følger etter coilene. Da skal du få misfire på sylinder 1 - 4. Bare for å bekrefte mistanke. (Hvis feilkoden fortsatt ligger på sylinder 2 - 3, prøv å bytt om på pluggene) Isåfall bytt alle 4 coilene så det holder en stund. Hvorfor har det blitt tatt kompresjonstest? Har den allerede vært på verksted? Er dette her en vanskelig nøtt eller bare en enkel tenningsfusk? Lenke til kommentar
chdav123 Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Å sjekke gnist med pluggen ute i friskluft er ikke godkjent. Det er noe helt annet å lage gnist over en plugg som står under kompresjon. Sånn jeg tolker feilen så har du misfire på sylinder 2 og 3. Det har fuska og gått på 2 og en halv sylinder en stund. Sto det noe vann eller olje nedi plugghøla når du skrudde ut pluggene? Prøv å stokk om på coilene, sett coil fra syl 2-3 over på syl 1-4 og slett feilkoder. Prøv å start bilen å se om feilkoden følger etter coilene. Da skal du få misfire på sylinder 1 - 4. Bare for å bekrefte mistanke. (Hvis feilkoden fortsatt ligger på sylinder 2 - 3, prøv å bytt om på pluggene) Isåfall bytt alle 4 coilene så det holder en stund. Hvorfor har det blitt tatt kompresjonstest? Har den allerede vært på verksted? Er dette her en vanskelig nøtt eller bare en enkel tenningsfusk? Heisann. Var ikke noe olje eller vann nedi plugghullene når jeg skrudde ut pluggene. Prøvde og starte den i går, den tar på bortpå men starter ikke. Skal prøve og stokke om på pluggene, har forøvrig kun 1 coil. Ny coil koster 1549.- så surt og kjøpe det om det ikke er det som er feilen, er jo uvisst om denne kan være problemet. Var min farfar som så på bilen for meg og hadde utstyr til og sjekke kompresjon liggende, har ikke hatt den på et verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå