Gå til innhold

Skype sluttet plutselig å logge inn, vil bare connecte evigheter

Bytex

Anbefalte innlegg

Prøver å hjelpe en venninne med et rart problem. Skype vil ikke logge inn lengre, den bare står på "connecting..." uendelig etter at hun skriver brukernavn/passord.

Har vært inne på pc'n hennes via team viewer og gjort masse greier. Disabla firewall, disablet antivirus, sjekka etter uregelmessige ting i programs and features.

Prøvd proxyservere i skype.

Har googla og funnet masssssssse forumposter fra skype support sine sider, men ingenting har hjulpet så langt. Har også prøvd med skype 6.14. Hun bruker Windows 10.

Skal prøve å gjøre dette 

A.     Close Skype. Type or enter %appdata%\skype in the Run command, then click Ok. Look for and delete the file named Shared.XML (a fresh copy of the shared.xml file will be recreated when you login, the previous one may be corrupted causing Skype not to run properly). Restart your computer.

B.     With Skype not running, Type or enter %appdata%\skype in the Run command, then clickOk. Delete temporary files all the files starting with “temp-“ or ending with “-journal”, and files with extension “.lock” and with size 0 KB . Then reboot your computer.

når hu kommer tilbake. Men vi er litt stumped her. Har noen av dere hatt dette problemet og fikset det? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja 4-5 ganger. Men skal prøve en såkalt "complete uninstall" etterpå. Hun gikk for å spise. Forsker litt for meg selv uten tilgang til pc'n hennes.

https://support.skype.com/en/faq/FA10634/how-can-i-completely-uninstall-and-then-reinstall-skype-for-windows-desktop

Får haugevis av hits på "skype won't log in" i google..prøver alt mulig av forslag vi finner der. Still nothing.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dette er helt merkelig. Hun er kobla på skype på laptop og mobiltelefonen. Men denne desktop-PC'n bare VIL ikke koble til.

Det har visst vært sånn i et par år på den pc'n, selv om hun installert win10 for et par dager siden. Skjønner ikke dette. Har prøvd alt av tips fra diverse skype support tråder nå. Har vært helt nede i versjon 5.6 even.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

skypekontoen. Hun skriver inn brukernavn og passord og den blir bare stående og connecte helt til det timer ut og sier "couldn't connect". Har prøvd forskjellige porter og proxy settings også..eneste jeg ikke prøvde var 127.0.0.1 som socks5 proxy..hu prøvde også å bruke samme settings som skype på laptopen (som virker helt vanlig)

Hva i allverden er det som blocker skypen hennes?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er jo spesifikt denne PC'n ikke de 3 andre hun kobler på skype med i huset. Klarte ikke se noen spor etter malware. Men hun ble DDOS'et via skype flere ganger når hun twitch-streamet for et par år siden. Skype har visst ikke virket på PC'n siden da. Veldig rart at problemet vedvarte etter Win10 installering (upgrade fra win7)

Hun sa også hun hadde lagt inn noen anti-ddos instillinger hun fant på et forum da, men det tror jeg vi fjernet igjen. Det var noen spesifikke proxy-settings.

Lurer på hva som kan være..fant en merkelig URL som startside på IE i internet settings, det er det eneste tegnet, tenkte spyware da. Men fant ingenting annet i systemet som tilsier det.

Tror ikke hun har lyst å formattere PC'n, det er bruks-desktopen som hu bruker til gaming og alt mulig utenom laptopen.

Forresten, det eneste jeg glemte å prøve var anti-malware scan..det må testes neste gang hu er up for it. Bestefaren døde idag så hu er ikke helt topp humør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men problemet jeg startet denne tråden for har vedvart i 2 år. Ikke siden i går. Skype har ikke virket på hennes PC siden "hackingen" på twitch.

Men en "hacker" kompis klarte visst å fikse det for henne på 20 minutter. Aner ikke hva han gjorde. Jeg rota rundt med google og team viewer i 2 timer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...