reef91 Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Skal ta en grundig sjekk i morgen på det du nevnte, men må tidlig opp i morgen og jobber 14-timers dager så orker ikke begynne på det nå. Men vil bare takke for hjelpen jeg har fått så langt ihvertfall Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Må nesten gjette at det er noe trøbbel et sted i kompatibilitet mellom hovedkort/BIOS, CPU og kanskje driver+Windows 10. Låst multiplier kan også være tegn på at BIOS ikke fullt ut anerkjenner støtten for CPU, og begge er jo rimelig ferske på markedet, i tillegg til Windows 10. Så der er mange mulige feilkilder. I ethvert av disse tilfellene skal det jo gå seg til over tid. Jeg ville tatt kontakt med MSI og rapportert om situasjonen for å høre hva de har å si om saken. Enten er dette med vilje, eller så er det en feil de må rette opp i. Eller så kan de være til hjelp med å rette opp i det, hvis det er noe du har gjort feil. Hvis det da ikke er en simpel maskinvarefeil, men da skulle jeg tro du hadde større problemer enn en pent definert multiplier-lås. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 EUREKA! Jeg fant ut av problemet! Det viser seg slik at mitt hovedkort er utstyrt med en bryter som MSI har kalt for noe så passende som en "slow mode" bryter som visstnok brukes til ekstremoverklokking type LN2. En bruker da denne bryteren for å bypasse alle biosinnstillinger slikat en kan få bootet igjen ved en ustabil klokk. Denne var da selvfølgelig slått på. Om det er jeg som har kommet borti eller den er satt i feil stilling fra fabrikk blir bare spekulasjoner, men uansett så ved en flipp av en bryter fungerer pc'en utmerket! Vil takke for all hjelp jeg har mottatt ihvertfall, er en grunn til at jeg søker hjelp på dette forumet og ikke andre plasser 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Haha, ja vel. Noe skal det være. Bra du fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå